جمعی از متخصصین بیهوشی کشور با حضور در فضای بیرونی ساختمان مجلس شورای اسلامی، خواستار توجه رئیس و نمایندگان مردم به اعتراض و گلایه های آنها شدند.

نامه متخصصین بیهوشی به رییس مجلس/لزوم لغو فوری اجرای ویرایش سوم از کتاب ارزش خدمات سلامت

سلامت نیوز: جمعی از متخصصین بیهوشی کشور با حضور در فضای بیرونی ساختمان مجلس شورای اسلامی، خواستار توجه رئیس و نمایندگان مردم به اعتراض و گلایه های آنها شدند.

به گزارش سلامت نیوز، به دنبال اعتراضات یکی دو ماه اخیر متخصصین بیهوشی و سایر رشته های پزشکی به نحوه تعیین تعرفه های سال ۹۶، جمعی از متخصصین بیهوشی با سفر به تهران و حضور در مقابل صحن مجلس، خواستار توجه نمایندگان مردم به اعتراض و گلایه آنها شدند.

متخصصین بیهوشی بر این عقیده اند که کاهش ۵۰ درصد تعرفه بیهوشی به هیچ عنوان عادلانه نبوده و خواستار اصلاح تعرفه ها شده اند.

آنها معتقدند که وزارت بهداشت در کتاب تعرفه ها معروف به کتاب کالیفرنیا، دست برده و تغییراتی اعمال کرده است که باعث گردیده روند تعیین تعرفه ها دچار مشکل شود. بطوریکه عنوان می کنند، این کتاب می بایست اصلاح شود.

این در حالی است که برخی دیگر از رشته های پزشکی همچون رادیولوژی، آزمایشگاه ها، متخصصین داخلی و...، نیز به روند تعیین تعرفه ها معترض شده اند.

دکتر محمد حسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به همراه دکتر محمد نعیم امینی فرد دیگر عضو کمیسیون، با حضور در جمع متخصصین بیهوشی، ضمن شنیدن گلایه ها و اعتراض آنها، نکاتی را مطرح کردند.

قربانی با عنوان این مطلب که معتقدیم تعرفه ها غیرکارشناسی تعیین شده اند، خواستار صبر و حوصله متخصصین بیهوشی شد و گفت: من قول می دهم ظرف دو هفته آینده جلسه ای در کمیسیون بهداشت با حضور دو نماینده بیهوشی و شخص وزیر برگزار کنیم تا بتوانیم به راه حلی برسیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اهمیت رشته بیهوشی و نقش متخصصین بیهوشی در روند اجرای طرح تحول سلامت، افزود: ما زبان گویای شما هستیم و برای حل مشکل شما تلاش می کنیم.

متخصصین بیهوشی با نوشتن نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، از دکتر علی لاریجانی خواستار توجه به مشکلات رشته بیهوشی شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: در هشت ماه اخیر انجمن بیهوشی ایران، به عنوان تیم مذاکره کننده، ده ها عنوان جلسه بحث و رایزنی با مسئولین ذی ربط در وزارتخانه های بهداشت و رفاه و شورای عالی بیمه داشته اند. چندین نوبت با نمایندگان محترم مجلس تحت عنوان کمیسیون بهداشت و درمان و کمیسیون اجتماعی جلسه رایزنی در جهت حل معضل، تشکیل شده است. تیم دیپلماتیک انجمن بیهوشی در تمامی جلسات با ذکر ادله منطقی و کارشناسانه سعی در رفع این مشکل داشته اند. نمایندگان محترم مجلس در تمامی مذاکرات بعد از شنیدن براهین منطقی منتخبین جامعه بیهوشی، حق را به آنها داده و قول مساعدت دادند.

جامعه بیهوشی کشور همانطور که بر بالین بدحالترین بیماران همواره امیدوارانه تلاش می کند بر خود فرض می داند تا احقاق کامل حقوق خود دست از تلاش برندارد.

خواسته های متخصصین بیهوشی کشور بدین شرح است:

۱- دستور لغو اجرای مصوبه و تعلیق فوری اجرای ویرایش سوم از کتاب ارزش خدمات سلامت تا اطلاع ثانوی

۲- تجمیع تیم کارشناسی متشکل از انجمن های علمی پزشکی در جهت ترجمه، تبیین و اجرای بی کم و کاست کتاب ارزش گذاری مرجع موسوم به کتاب کالیفرنیا

۳- اقدام عاجل و قطعی در بالینی دانستن رشته بیهوشی، اعلام به سازمان های بیمه گر و الزام به اجرای آن

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha