عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، گفت: ارتقاء معیشت و اجرای عدالت در پرداخت ها و قوانین پرستاری، می تواند شاه کلید خواسته های جامعه پرستاری باشد.

انتظارات جامعه پرستاری از وزارت بهداشت/شاه کلید خواسته های پرستاران

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، گفت: ارتقاء معیشت و اجرای عدالت در پرداخت ها و قوانین پرستاری، می تواند شاه کلید خواسته های جامعه پرستاری باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، علی اشرف رحمان پناه ، انتظارات جامعه پرستاری از معاون پرستاری وزارت بهداشت را مورد اشاره قرار داد و افزود: قطعا انتظار جامعه پرستاری از بالاترین مقام اجرایی حرفه خود این است که بتواند تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود را در جهت ارتقاء کیفیت و کمیت خدمت مناسب و شایسته پرستاری به مردم  بشناسد، چرا که شالوده و هدف اصلی نظام سلامت ارائه خدمات به مردم است .

وی ادامه داد: دست یابی به این مهم نیازمند زیر ساخت ها و بهره مندی از ظرفیت هایی است که بتواند نیروهای کارا و کار آمد برای این عرصه مطابق بالاترین استانداردها و اطلاعات روز دنیا در کشور تربیت و بکارگیری شوند. یقینا این مهم با تصورات و نگرش های گذشته نگر مانند تربیت مدرسه ای و بیمارستانی پرستاران منافات دارد. همچنین  زمانی می تواند از یک شخص، گروه و جامعه انتظار کرامت داشت که او خود تکریم شده، کرامت، مجد و جایگاهش رعایت و حفظ گردد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری تاکید کرد: با یک انسان تحقیر شده ، عقب مانده و نادیده گرفته شده نمی توان به خدمات کریمانه و انسانی دست یافت . یک انسان وابسته بی هدف و سر درگم قادر به جهت گیری مناسب در جامعه نخواهد بود بنابراین انتظار جامعه پرستاری از بالاترین مقام اجرایی تکریم خود در حد و جایگاه یک معاونت در ساختار کشور، وزارت و دانشگاه های سراسر کشور است که به تبع آن ارتقاء جایگاه و نقش مدیران پرستاری در سطح کشور بالا خواهد رفت.

وی با اشاره به ایجاد وحدت، تفاهم و همسویی بین نهادها و انجمن های حرفه ای و علمی پرستاری در کشور افزود: با ارتباط و ایجاد همدلی بین نهادهای مختلف پرستاری  و خود داری از خود محوری مخرب در کارها، ایجاد و دامن زدن به تنش و انشقاق در بین آنها که می تواند برآیند نیروهای علمی و حرفه ای را همسو کند و سینرژی مناسب برای پیش برد اهداف ایجاد نماید.

رحمان پناه با بیان این که در حال حاضر نسبت پرستار به تخت از استاندارد جهانی به دور است خاطر نشان کرد: ایجاد، تصویب و پیاده سازی اجباری تشکیلات و چارت های سازمانی پست های استخدامی بر مبنای استانداردهای جهانی و منطقه ای و حداقل در شرایط فعلی همان معادله ۱.۸ پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی است. چرا که الان متاسفانه با کمترین نیروی ممکن و صرفا به شکل غیر واقعی و سندسازی دستوری و به دور از واقعیت ممکن تمام شرایط اعتبار بخشی را به بدنه نیمه جان و بی رمق و با یک سوم ظرفیت پرستاری تحمیل می کنند و این یکی از بزرگترین تهدیدات و خطرات ناامنی شغلی را در جامعه پرستاری ایجاد می کند .

وی در پایان افزود: ارتقاء معیشت، کیفیت زندگی و اجرای عدالت در پرداخت ها و قوانین پرستاری و مصوبات مجلس در این خصوص می تواند شاه کلید حل تمامی خواسته های جامعه پرستاری باشد، که اگر معاونت پرستاری این مهم را بتواند تبیین و اجرایی کند دستاوردی تاریخی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha