همه شما این قابلیت رو دارید که استعدادها و توانایی هایی تون رو توی زندگی افزایش بدید و در زمان های مناسب از اونا استفاده کنید. این قابلیت نه تنها شما رو تو موقعیتی قرار می ده که به موفقیت برسید، بلکه باعث میشه با کار کردن بر روی استعدادتون، انرژی پیدا کنید.

دروغ بزرگی که اعتماد به نفستان را از بین می ببرد

سلامت نیوز: همه شما این قابلیت  رو دارید که استعدادها و توانایی هایی تون رو توی زندگی افزایش بدید و در زمان های مناسب از اونا استفاده کنید. این قابلیت نه تنها شما رو تو موقعیتی قرار می ده که به موفقیت برسید، بلکه باعث میشه با کار کردن بر روی استعدادتون، انرژی پیدا کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، تا حالا چند بار این جملات رو با خودتون گفتید: ” من تو این کار خوب نیستم ” حالا این کار می تونه هر چیزی باشه، از کاهش وزن گرفته تا پیشرفت توی شغل و …

افراد موفق باور دارند که میشه باعث رشد و بهبود هر چیزی شد. برای همین، همیشه به رشد کردن خوشبین هستند و با این طرز فکر به سمت اهدافشون قدم برمی دارن. اگه فکر کنید استعداد و قابلیت هاتون، ایستا هستند در واقع بزرگ ترین دروغ دنیا رو به خودتون گفتید.

باید ذهنتون رو دوباره تنظیم کنید تا به این باور برسید که می تونید روی هر چیزی که بهش فکر می کنید انرژی بذارید تا پیشرفت کنید. یاد گرفتن مهارت های جدید باعث ایجاد فرصت های تازه می شه. این مهارت ها می تونه هر چیزی باشه: تغذیه سالم، انجام حرکات ورزشی، یادگیری کار با برنامه های جدید و غیره.

برای ایجاد ذهنیت رشد طلب و بهبود اعتماد بنفس تون از اینجا شروع کنید:


1- ببینید مهارت هاتون ذاتی هستند یا از پیش تعیین شده؟

چه چیزهایی رو به حاشیه زندگی تون بردید؟ چه چیزهایی رو با این فکر که زیاد توی اونا خوب نیستید، فراموش کردید؟

شناسایی این موقعیت ها اولین گام برای طراحی یه نقشه عملی برای بهبود اونهاست. سعی کنید لیستی از تمام چیزهایی که فکر کردید توی اونا خوب نیستید رو بیرون بکشید. یک یا دو مورد از این لیست رو که دوست دارید در اونها بهتر بشید انتخاب کنید. حالا مهارت هایی دارید که ارزش رشد کردن توی اون ها رو دارید.


2- تلاش و رشدتون رو اندازه گیری کنید.

هیچکس، به عنوان بهترین ژیمناست به دنیا نیومده. هیچکس با یک جا نشستن، به وزن ایده آلش نرسیده. هرکسی اگه توی کاری پیشرفت کرده به خاطر اینه که زمان و انرژیش رو به اون اختصاص داده و براش تلاش کرده.

هر چیزی با اراده و تلاش دست یافتنی می شه. اگه جایی رو که از اون شروع کردید و پیشرفتی که تا اینجا داشتید رو دنبال و اندازه گیری کنید، انگیزه بیشتری پیدا می کنید تا به پیشرفت ادامه بدید و به موفقیت برسید.


3- بدونید که همیشه سختی و فشار توی مسیرتون وجود داره.

همه افرادی که کاری انجام دادند که در اون احساس توانمندی نداشتند، با فشار و ناراحتی روبرو بودند. اما به هر حال این کار رو انجام دادند، سطح خودشون رو بالا بردند و با وجود احساس فشار تلاش کردند تا به چیزی که میخوان برسن.

داشتن ذهنیت رشد طلب به جای دور کردنتون از فشار، شما رو به جلو می فرسته تا از اون مرحله عبور کنید. تحمل سختی ها، کلید این باوره که می تونید به پیشرفت دست پیدا کنید.

هر وقت می خواستید خودتون رو قانع کنید که توی کاری خوب نیستید، این نکات را به خودتون یاد آوری کنید. ذهنیت رشد طلب به شما یاد آوری می کنه اونقدرها هم بد نیستید، فقط بی تجربه هستید و به خودتون سخت می گیرید.

اگه چیزی وجود داره که دلتون می خواد بهش برسید، می خواید بسازیدش و یا در اون استاد بشید هرگز خودتون رو دستِ کم نگیرید. اجازه ندید این دروغ ها باعث بی انگیزه شدنتون بشن، شما ایستا و راکد نیستید. خودتون رو باور کنید، اون وقت می بینید که همه چیز شدنیه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha