سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 228331

مطالعه‌ای جدید مشخص کرده است زنانی که در فصل زمستان یا بهار از بارداری خود فارغ می‌شوند کمتر در معرض خطر افسردگی پس از زایمان قرار دارند.

زمستان و بهار، بهترین فصل برای زایمان

سلامت نیوز: مطالعه‌ای جدید مشخص کرده است زنانی که در فصل زمستان یا بهار از بارداری خود فارغ می‌شوند کمتر در معرض خطر افسردگی پس از زایمان قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین از مدیکال‌نیوز، بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در نشست سالانه ANESTHESIOLOGY® 2017 ارائه شد، محققان تاکید کردند زنانی که در فصل زمستان یا بهار کودکانشان را به دنیا می‌آورند کمتر از زنانی دچار افسردگی پس از زایمان (postpartum depression یا PPD) می‌شوند که در پاییز یا تابستان وضع حمل کرده‌اند.
یافته‌های ارائه شده در این نشست بر اساس بررسی پرونده‌های پزشکی بیش از ۲۰ هزار زنی به دست آمده بود که طی ژوئن ۲۰۱۵ تا اوت ۲۰۱۷ صاحب فرزند شده و در مجموع، ۸۱۷ نفرشان (۴/۱ درصد) افسردگی پس از زایمان (PPD) را تجربه کرده بودند.
به گفته نویسندگان این تحقیق، زنانی که در سن حاملگی بالاتر قرار داشتند (منظور دوران بارداریشان است) کمتر دچار افسردگی پس از زایمان می‌شدند. علاوه بر این، آنها که طی روند زایمانشان داروی بیهوشی استفاده نکرده بودند با افزایش خطر بروز این مشکل (PPD) رویارو بودند؛ زیرا درد هنگام زایمان ممکن بود بر روند وضع حمل اثرگذار باشد و در نتیجه به بروز افسردگی بیانجامد.
«جی ژو»، محقق بیمارستان زنان در بوستون تصریح کرد: پژوهش مذکور نشان داده است که افزون بر اینها، افزایش شاخص توده بدنی (BMI) هم یکی از عوامل موثر بر افزایش خطر بروز افسردگی پس از زایمان به شمار می‌رود.
او اضافه کرد: ما با انجام این تحقیق می‌خواستیم بدانیم آیا عوامل خاصی بر بروز خطر افسردگی پس از زایمان اثرگذار است یا خیر.
حداقل ۱۰ درصد از زنان در دوران پس از زایمان و تولد نوزادشان دچار مراتبی از اضطراب و افسردگی می‌شوند. غم و اندوه، بیحوصلگی، و تحریک از جمله علائم این اختلال به شمار می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha