معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با استفاده از این نانوذرات می‌توان نفوذ دارو را در سطح بافت تسریع کرد که درمان سریع‌تر عفونت‌های زخم‌ها در این مبحث قرار می‌گیرد.

لزوم توجه به بومی‌سازی تجهیزات پزشکی/ استفاده از نانوذرات در ترمیم زخم

سلامت نیوز:معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با استفاده از این نانوذرات می‌توان نفوذ دارو را در سطح بافت تسریع کرد که درمان سریع‌تر عفونت‌های زخم‌ها در این مبحث قرار می‌گیرد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محسن فاتح معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: در حال حاضر در پژوهشگاه تخصصی ترمیم بافت و زخم تلاش می‌کنیم که مطالعات‌ پایه و بالینی را به دانشی اجرایی تبدیل کرده و بتوانیم آن را در کلینیک و مطب‌ها اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: در خصوص استفاده از ماگوت‌ها نیز یک کلینیک مجهز راه‌اندازی شده است که همکاران متخصص غدد، ارتوپدی و جراحان ترمیمی با استفاده از وکیوم‌تراپی و رادیوتراپی در حال تحقیقات پژوهشی هستند و تمام اتفاقاتی که در حیطه آسیب‌ها و بهبود فرد است در این سیستم دیده شده است. برند ماگوت‌درمانی ثبت شده و در حال سپری کردن مراحل پایانی است.

فاتح در خصوص متدها و روش‌های درمانی ترمیم زخم در کشور، اظهار داشت: در زمینه متدهای درمانی از کشورهای پیشرفته عقب نیستیم و خوشبختانه تجهیزات روز دنیا پس از مدتی برای کمک به بیماران آسیب‌دیده وارد کشور می‌شود اما هدف اصلی ما تولید محصولات داخل و بومی کردن آنها است.

وی ادامه داد: به طور مثال وارد کردن برخی از پانسمان‌ها از کشورهای خارجی هزینه‌های زیادی را برای کشور و بیمار در طی دارد که  اگر به بحث تولید داخل و بومی‌سازی آنها توجه شود می‌توان هزینه‌ها را کاهش داد.

فاتح در اشاره به موضوع توریست‌درمانی در کشور، گفت: هزینه‌های خدمات درمانی در کشور ما نسبت به کشورهای مناطق دیگر بسیار پایین است و همچنین برای افرادی که از سایر کشورها به ایران مراجعه می‌کنند هزینه پایینی را در پی دارد به همین دلیل باید به این موضوع نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان با اشاره به موضوع نانوذرات دارویی، گفت: با استفاده از این نانوذرات می‌توان نفوذ دارو را در سطح بافت تسریع کرد که درمان سریع‌تر عفونت‌های زخم‌ها در این مبحث قرار می‌گیرد. عفونت‌زایی زخم‌ها با روش‌های غیرتهاجمی و استفاده نکردن از آنتی‌بیوتیک‌ها در دستور کار قرار دارد اما باید توجه داشته باشیم که رسیدن روش‌های درمانی از زمان تحقیقات تا مراحل درمانی نیازمند زمان زیادی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha