سرپرست دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت گفت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت کار، وزارت بهداشت و نیروی انتظامی، کمپینی برای پیشگیری عابران پیاده از تصادفات ترافیکی طراحی کرده ایم که به زودی اجرایی خواهد شد.

۲۱ درصد تلفات جانی در حوادث ترافیکی عابرین پیاده هستند

سلامت نیوزسرپرست دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت گفت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت کار، وزارت بهداشت و نیروی انتظامی، کمپینی برای پیشگیری عابران پیاده از تصادفات ترافیکی طراحی کرده ایم که به زودی اجرایی خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، صدیقه اعتمادسعید، مدیر شبکه رادیویی سلامت در نشست هم اندیشی نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث که با حضور مسولان و اساتید دانشگاهی سراسر کشور برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس آمار 21 درصد تلفات جانی در حوادث ترافیکی مربوط به عابرین پیاده است، گفت: افراد در خیابان تنها چیزی که برایشان مهم است رسیدن به مقصد است و توجه زیادی به اطرافشان ندارند.

وی در ادامه افزود: مخاطبان ما افراد متفاوتی هستند. از این رو، می بایست تبلیغات آموزشی در حوزه پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی را برای همه‌ی سنین ساخته شود.

اعتمادسعید تصریح کرد: بخشی از رفتارهای پرخطر عابرین پیاده در خیابان ها، مربوط به فضای شهری نامناسب است که بعضا شاهدیم فرد برای اینکه سریع‌تر به مقصد برسد، رفتار پرخطری انجام می دهد.

مدیر رادیو سلامت بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و تصادفات را سه عامل مرگ و میر مهم در کشور دانست و بیان کرد: عوارضی که در راستای این حوادث پیش می‌آید گاهی تا چند نسل خانواده را درگیر می‌کند و بر روی اقتصاد کشور و خانواده تاثیرات مستقیم دارد.

وی با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث افزود: تاکنون حدود 120 اثر به‌دست ما رسیده است که بیش از 80 درصد آن از تهران بوده است و اغلب این آتار در قالب مستندگزارشی هستند.

اعتمادسعید با بیان اینکه مهلت ارسال آثار اول آذر ماه است و از ابتدای آذر این آثار داوری می‌شوند، اظهارداشت: در جلساتی که با وزارت بهداشت و درمان داشتیم تصمیم بر این شد که این جشنواره در قالب کمپین‌های مختلف ادامه پیدا کند و موضوع سوانح و تصادفات را هم در حوزه‌ی مردمی و هم در حوزه‌ی سیاستگذاری تبدیل به مطالبه کنیم.

در ادامه نشست، دکتر شهرام رفیعی‌فر سرپرست دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه ایمنی باید تبدیل به تقاضا و به مطالبه‌ی عمومی شود. افزود: با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت کار، وزارت بهداشت و نیروی انتظامی، کمپینی برای پیشگیری عابران پیاده از تصادفات ترافیکی طراحی کرده ایم که به زودی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: این کمپین در ابتدا به صورت پایلوت در یک شهر پیاده‌سازی و پس از بررسی های لازم در کل کشور اجرایی خواهد شد. رفیعی‌پور‌ با بیان اینکه «حادثه تقدیر نیست، تقصیر است» شعار این کمپین است، ادامه داد: تبلیغات رسانه‌ای در قالب پوستر و بیبلورد انجام شده است و تیزرهایی با کمک سلبریتی ها از رسانه‌ها پخش می شود. از سفیران سلامت که توسط وزارت بهداشت، آموزش‌های خوبی دیده اند نیز برای این کمپین استفاده خواهیم کرد.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت در پایان اظهار کرد: در کشورهای دیگر برای تبلیغات محیطی از نماد آسفالت و خط کشی سفید عابر پیاده استفاده شده است که بر روی شهروندان اثربخش بوده است؛ از این رو، ما نیز از همین نمادها در تهیه بیلبوردها استفاده کرده ایم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha