دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 232452

چربی‌های شکم معمولا آخرین قسمتی از بدن هستند که لاغر می‌شوند و از بین می‌روند. البته کم پیش می‌آید که این چربی‌ها کاملا از بین بروند و برای این مسئله دلایلی وجود دارد.

چربی شکم شما به این دلایل آب نمی‌شود

سلامت نیوز: چربی‌های شکم معمولا آخرین قسمتی از بدن هستند که لاغر می‌شوند و از بین می‌روند. البته کم پیش می‌آید که این چربی‌ها کاملا از بین بروند و برای این مسئله دلایلی وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین از تایم، دلایل زیادی وجود دارد كه چربی‌های شكم آب نشوند؛ دلایلی مثل موارد زیر:

1 سن شما در حال بالا رفتن است! همانطور که سن بالا می‌برد چگونگی اضافه وزن هم تغییر می‌کند. با بالا رفتن سن چه در خانم‌ها و چه آقایان سوخت و ساز بدن کاهش می‌یابد. بخصوص برای خانم‌ها همزمان با دوران یائسگی اضافه وزن معمولا در ناحیه شکم اتفاق می‌افتد.

2 شما ورزش اشتباهی انجام می‌دهید. دویدن روزانه و برخی ورزش‌های اینچنینی قطعا برای سلامت قلب شما مفید هستند اما این بدان معنا نیست که برای اندازه دور کمر شما هم مفید واقع شوند. حین ورزش باید ورزش‌های سلامت قلب و عروق و کاهش وزن را با هم ترکیب کنید. برای کاهش وزن باید هفته‌ای 250 دقیقه ورزش متوسط یا 125 دقیقه ورزش شدید انجام بدهید.

3 شما غذاهای فراوری شده بیش از حد زیاد می‌خورید. مواد غذایی تصفیه شده مانند نان سفید، چیپس، شکر و نوشیدنی‌های شیرین سبب بروز التهاب در بدن می‌شوند. یادتان باشد که شکم برآمده با التهابات داخل بدن ارتباط دارد.

4 شما چربی‌های اشتباهی می‌خورید. بدن در برابر همه انواع چربی‌ها واکنش یکسانی نشان نمی‌دهد. به این ترتیب وقتی چربی اشباع و چربی غیر اشباع می‌خورید واکنش‌های بدن متفاوت است. چربی‌های غیر اشباع مانند امگا3 که در گردو و ماهی پیدا می‌شود حاصیت ضدالتهابی دارند و تاثیرات مثبتی بر بدن می‌گذارند. فراموش نکنید التهابات داخل بدن یکی از دلایل شکم‌های برآمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha