پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 233314

متخصصان چینی دریافتند مصرف روزانه عصاره گیاه "جینکو بیلوبا" با آسپرین حافظه را تقویت می‌کند.

یک عصاره گیاهی که عملکرد مغز را بهبود می‌دهد

سلامت نیوز:متخصصان چینی دریافتند مصرف روزانه عصاره گیاه "جینکو بیلوبا" با آسپرین حافظه را تقویت می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، در این بررسی آمده است مصرف ترکیبی عصاره جینکو و آسپرین علاوه بر آنکه حافظه را تقویت می‌کند، می‌تواند عملکرد کنترلی را در افرادی که دچار سکته ایسکمیک شده‌اند، بهبود دهد. این روش درمانی به طور حائز اهمیتی از مصرف آسپرین به تنهایی موثرتر است.

در سال بیش از ۷۹۵ هزار نفر در آمریکا دچار سکته مغزی می‌شوند که برابر با یک مورد سکته مغزی در هر ۴۰ ثانیه است. حدود ۸۷ درصد سکته‌ها، ایسمکیک هستند که باعث می‌شود مسیر عروق تامین کننده خون به مغز بسته شود و در بیشتر موارد به دلیل لختگی خون است.

این بسته شدن عروق مغز را از اکسیژن و مواد مغذی محروم می‌سازد که در نهایت به سلول‌های مغز آسیب وارد می‌کند. عوارض جانبی همچون مشکلات فکری و حافظه و از دست دادن کنترل حرکت در نتیجه این وضعیت است.

در حال حاضر "فعال کننده بافتی پلاسمینوژن" درمان استاندارد طلایی برای سکته ایسمکیک است که لخته خون موجود در مسیر جریان خون به مغز را از بین می‌برد. هرچند این روش باید در سه ساعت نخست مشاهده علائم سکته به کار گرفته شود و این در حالی است که بیشتر بیماران به موقع به بیمارستان منتقل نمی‌شوند.

به گفته متخصصان به همین دلیل ضرورت دارد روش درمانی جدیدی ارائه شد تا به کاهش صدمات شناختی ناشی از سکته ایسکمیک کمک کند.

متخصصان چینی اظهار داشتند: عصاره جینکو برای هزاران سال در درمان زخم و تسکین افسردگی و اضطراب کاربرد داشته است. همچنین در این بررسی مشخص شد این عصاره برای افرادی که دچار سکته ایسکمیک شده‌اند مفید است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha