مشاور وزیر بهداشت در امور تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: خیران 9 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی و سرمایه ای به مناطق زلزله زده سرپل ذهاب اهدا کردند که این ملزومات در اختیار زلزله زدگان قرار گرفت.

مشاور وزیر بهداشت:خیران 9 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به مناطق زلزله زده کمک کردند

سلامت نیوز:مشاور وزیر بهداشت در امور تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: خیران 9 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی و سرمایه ای به مناطق زلزله زده سرپل ذهاب اهدا کردند که این ملزومات در اختیار زلزله زدگان قرار گرفت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،رضا مسائلی  افزود: هشت دستگاه دیالیز به بیمارستان سرپل ذهاب اهدا شد و این بخش فعالیت خود را از سر گرفته است.


وی ادامه داد: با وقوع زلزله، اکسیژن به صورت کپسولی در اختیار بخش های بیمارستان قرار می گرفت اما با کمک خیرین، دستگاه 120 میلیون تومانی اکسیژن ساز در این بیمارستان نصب شد.


وی اضافه کرد: همچنین دستگاه های انژکتور و سی تی اسکن که در جریان زلزله در محل بیمارستان، تخریب شده بود، خریداری شده و راه اندازی خواهد شد.
وی از راه اندازی بخش اتاق عمل ارتوپدی در بیمارستان سرپل ذهاب خبر داد و تاکید کرد: تامین تجهیزات پزشکی و بازسازی بیمارستان تخریب شده از اولویت های وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است.
مسائلی در روزهای گذشته نیز به خبرنگار ایرنا گفته بود که بیمارستان های مناطق زلزله زده باید در کمترین زمان ممکن بازسازی شوند و بنابراین ترک تشریفات مناقصه آنها ابلاغ شد.


 زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای این استان خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از 84 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha