رئیس پلیس راهور ناجا از وجود ۵۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور خبر داد.

سردار مهری خبر داد: وجود ۵۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور

سلامت نیوز: رئیس پلیس راهور ناجا از وجود ۵۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، سردار مهری در اجلاس سالانه جوامع ایمن ضمن تسلیت به خانواده‌های حادثه دیدگان نفتکش سانچی اظهارکرد: سالیانه در دنیا یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر به دلیل تصادفات می میرند و ۵۵ میلیون نفر نیز مجروح می شوند . سال گذشته ۱۶هزار نفر در کشور ما در تصادفات جان خود را از دست دادند و  ۳۳۳ هزارنفر نیز مجروح شدند.

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۵۰ درصد کسانی که در حوادث جان خود را از دست داده‌اند به دلیل حوادث ترافیکی بود و ۵۰ درصد دیگر نیز به دلیل آتش‌سوزی، سیل ، طوفان و غیره فوت شده‌اند.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، ۷۳ درصد جانباختگان حوادث جاده ای در خارج از شهرها و ۲۷ درصد آنها در درون شهرها جان خود را از دست می دهند در این میان سهم عابر پیاده و موتور سواران در داخل شهرها ۸۰ درصد است و در مجموع موتورسوارها ۲۴ درصد و عابران پیاده ۲۰ درصد در تصادفات سهیم هستند.

سردار مهری با بیان اینکه در سال ۸۴ ، ۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر جان خود را به دلیل این حوادث از دست دادند، تصریح کرد: اما آمار جانباختگان حوادث ترافیکی سال گذشته به ۱۶ هزار نفر کاهش یافت، این موضوع نتیجه هماهنگی دستگاه‌های مختلف بود. یکی از اقدامات مهم پلیس در دهه ۸۰ اجرای طرح‌هایی مانند همیاران پلیس، فرهنگ‌یاران ترافیک و راهوران محلات بود، علاوه بر آن  فرهنگ‌سازی رسانه‌های گروهی و کمک‌های خوب صنعت بیمه برای تامین تجهیزات لازم برای موتورسوران نیز در این زمینه موثر بوده  است.

رئیس پلیس راهور ناجا  همچنین اعلام کرد: سال‌های گذشته بیش از  ۸۰۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی شد که تا کنون ۳۰۰۰ نقطه رفع و اصلاح هندسی شده است، اما هنوز ۵۴۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد.

به گفته سردار مهری، نقطه حادثه خیز به نقطه‌ای اطلاق می‌شود که عامل جاده‌ای باعث شده بیش از دو بار در آن نقطه تصادف ایجاد شود.

وی بااشاره به افزایش شمار خودرو در کشور، گفت:‌ در سال ۱۳۸۴ حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در کشور داشتیم اما امروز این رقم به بیش از ۲۰ میلیون خودرو افزایش یافته است. در آن سال‌ها حدود چهار میلیون دستگاه موتورسیکلت داشتیم که امروز به ۱۱.۵ میلیون افزایش پیدا کرده است.

سردار مهری با بیان اینکه به رغم افزایش تعداد وسایل نقلیه اما فرهنگسازی بهتر از گذشته انجام می‌شود،  تاکید کرد: مشارکت مردمی و ارتقای فرهنگ ترافیک می‌تواند نقش موثری در کاهش حوادث ترافیکی داشته باشد. ۳۰ درصد عوامل تصادفات امروز مربوط به موتورسیکلت‌سواران است، به همین دلیل باید فرهنگ و آموزش بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین اضافه کرد: یکی از مشکلات ما این است تا زمانیکه چالش‌ها و تهدیدات تبدیل به بحران نشود برای آن تصمیم نمی‌گیریم. در ۹ ماهه اول امسال ۵۱ درصد کسانی که جان خود را در تصادفات از دست داده‌اند، ۲۱ تا ۵۰ سال سن داشتند، یعنی نیروی کار ما در این تصادفات از بین می‌رود.

مهری با بیان اینکه در حال حاضر استانداردهای ایمنی خودروها در اروپا تا ۱۲۰ مورد افزایش یافته است، اظهار کرد: در کشور ما ۵۱ استاندارد ایمنی برای خودروها مشخص شده اما در بعضی خودروها این استانداردها از ۴۰ مورد بیشتر رعایت نمی‌شود. خودروهای سواری ما حدود چهار سال است که کیسه هوا دارند اما حتما این تعداد باید به چهار مورد افزایش پیدا کند.

سردار مهری در حاشیه اجلاس جوامع ایمن با اشاره به وجود بیش از ۵۰۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور، گفت: ۲۰۰۰ مورد از این نقاط در شهرها و ۳۴۰۰ نقطه خارج از شهرها قرار دارند که برای رفع آنها باید اعتبار لازم پیش بینی شود. حوادث رانندگی در ۵۰ درصد موارد مرگ و میر دخیل هستند. به همین دلیل باید سرمایه گذاری بیشتری در حوزه درمان و پیشگیری انجام شود.

وی افزود: ایمنی محصول رعایت قوانین و مقررات است و باید اقدامات بیشتری در زمینه فرهنگ سازی و ارتقای استانداردهای جاده‌ها انجام شود. هر چه برای ایمنی سرمایه گذاری کنیم شاهد کاهش تلفات در حوادث خواهیم بود.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: با وجود اینکه در حال حاضر تعداد خودروها و موتورسیکلت‌ها سه برابر شده است. اگر استانداردهای جاده‌های کشور ارتقاء پیدا کند. تعداد جان باختگان حوادث ترافیکی نیز کاهش پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری instagram │
 برچسب ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha