جانشین پلیس راهور ناجا گفت:‌ قانون، مجری قانون، سیستم هوشمند جاده ای و آموزش اثرگذار و فرهنگ سازی برای مردم، بر کاهش تصادف اثرگذار است و فقدان آن باعث تصادف می شود.

۵.۶ درصد از جانباختگان تصادفات امسال کودکان زیر ۷ سال بودند

سلامت نیوز:جانشین پلیس راهور ناجا گفت:‌ قانون، مجری قانون، سیستم هوشمند جاده ای و آموزش اثرگذار و فرهنگ سازی برای مردم، بر کاهش تصادف اثرگذار است و فقدان آن باعث تصادف می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سردار سرتیپ دوم موسی امیری در همایش کاهش سوانح ترافیکی افزود:‌ مجریان قانون لازم است با اعمال قوانین از سوانح ترافیکی جلوگیری کنند تا رفته رفته به تغییر رفتار در رانندگی دست یابیم، با تخلف کمتر و رعایت بهتر قوانین شاهد کاهش سوانح ترافیکی خواهیم بود.

او عوامل موثر بر شدت تصادف را رانندگی پرخطر همراه با ریسک بالا، سرعت سرسام آور و استفاده نکردن از صندلی ایمن کودکان برشمرد و عنوان کرد: در ۹ ماه امسال ، پنج و ۶ دهم درصد جان باختگان حوادث رانندگی، کودکان زیر هفت سال بوده اند.

جانشین پلیس راهور ناجا سرعت غیرمجاز را یکی از مهمترین عوامل خطرساز در سوانح ترافیکی اعلام کرد و گفت: سهم سرعت غیرمجاز در ۹ ماه امسال، ۱۹ و ۶دهم درصد تصادفات فوتی و جرحی جاده ای بوده است، ضعف های فنی و ایمنی وسایل نقلیه نیز از دیگر عوامل خطر است.

امیری گفت:‌حواس پرتی دیگر موردی است که ۹ ماه امسال، ۳۵ درصد تصادفات جاده ای ناشی از تخلف و عدم توجه راننده به جلو بوده که یکی از مصادیق مهم آن، استفاده از تلفن همراه است.

این مقام انتظامی گفت:عوامل موثر مواجهه با خطر شامل ۹۰ درصد تردد در جاده ها، هفت درصد تردد ریلی، سه درصد تردد هوایی و دریایی است.

امیری ادامه داد: بار سوانح ترافیکی کاهش نمی یابد، مگر اینکه بتوانیم با برنامه ریزی، جلب مشارکت عمومی، عزم ملی و آموزش همگانی برای پیشگیری از سوانح ترافیکی همراه باشیم.

وی بیان کرد:‌سوخت ارزان،استفاده بی رویه ازوسایل نقلیه و در نتیجه افزایش میزان استفاده از خودروهای شخصی موجب کاهش میزان استفاده از وسایل نقلیه عمومی شده است و اگر در حمل و نقل فقط به افزایش عرضه بپردازیم و نتوانیم تقاضا را مدیریت کنیم، زمینه برای تردد بیشتر فراهم می شود و در نتیجه افراد را در معرض خطر بیشتر قرار داده ایم.

امیری نزدیک شدن فاصله بین شهرها، افزایش نیاز به تردد و وجود مدارس در حاشیه راه ها را از عوامل موثربر رخداد تصادف برشمرد و اضافه کرد: ضعف آموزش، عوامل پدیداری (دیدن و دیده شدن) و تامین روشنایی مسیر از دیگر موضوعات در این زمینه هستند.

امیری از وقوع روزانه ۴۵۰ تصادف منجر به فوت و جرح در سوانح رانندگی کشور به طور میانگین سخن گفت که ۴۰ کشته و ۹۰۰ مجروح و مصدوم به دنبال دارد.

این مقام انتظامی از مردم خواست همراهی داشته باشند تا رفتار رانندگی تغییر پیدا کند و همانطور که رعایت بستن کمربند ایمنی اکنون جا افتاده است باید رعایت دیگر قوانین را نیز آغاز کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha