عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از قوه قضائیه درخواست کرد با افراد سودجو و منفعت طلبی که قرص مرگ آور برنج را در اختیار افراد قرار می دهند قاطعانه برخورد کند.

قوه قضائیه به موضوع افزایش مرگ و میرها با قرص برنج ورود کند

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از قوه قضائیه درخواست کرد با افراد سودجو و منفعت طلبی که قرص مرگ آور برنج را در اختیار افراد قرار می دهند قاطعانه برخورد کند.

به گزارش سلامت نیوز، احمد بیگدلی در گفت وگو با خانه ملت، با هشدار نسبت به افزایش مسمومیت و مرگ و میرهای با مصرف قرص برنج در مورد نامه وزیر بهداشت به رییس قوه قضائیه در پی موارد متعدد فروش غیرقانونی این قرص، گفت: واردات، تولید و فروش قرص برنج ممنوع بوده و به طور قطع دستگاه قضا باید با افراد سودجو و منفعت طلبی که این قرص مرگ آور را در اختیار افراد قرار می دهند به شدت و قاطعانه برخورد کند و این افراد باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ورود جدی دستگاه قضا به موضوع افرایش خودکشی ها با قرص برنج تاکید کرد و افزود: به طور حتم ورود دستگاه قضا به این موضوع و برخورد قاطع با عاملان فروش تاثیر زیادی در کاهش مرگ و میرها دارد.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر بر عرضه قرص برنج تصریح کرد: به طور حتم مسیرهای توزیع قرص برنج باید مدیریت،  و عرضه آن باید محدود شده و از سویی نباید به سهولت و آسانی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باید در مورد عوارض خطرناک استفاده از قرص برنج اطلاع رسانی شود، گفت باید از طریق فضای مجازی و رسانه ها در مورد خطرات شدید مصرف قرص برنج اطلاع رسانی عمومی انجام شود تا مسمومیت ها و مرگ و میرها کاهش یابد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: علت و عوامل خودکشی با این ماده سمی باید بررسی و آسیب شناسی شود؛ به طور قطع فقر، مشکلات فرهنگی، اقتصادی، خانوادگی، اختلالات روانی، مشکلات اقتصادی و بیکاری نقش موثری در افزایش خودکشی ها  دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه عرضه قرص برنج باید ساماندهی شود، تصریح کرد: عرضه قرص مرگ آور برنج به افراد مانند دادن اسلحه به آنها است و با این اقدام سلامت و جان مردم در معرض تهدید قرار می دهد بنابراین باید تدابیر لازم در این رابطه اتخاذ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha