رئیس انجمن چشم‌پزشکی ایران نسبت به آسیب‌های چشمی در چهارشنبه آخر سال هشدار داد و گفت: ۵۰ تا ۷۰ درصد کسانی که در این ایام دچار آسیب چشمی می‌شوند تماشاچیان یا رهگذران هستند.

رهگذران قربانی ۷۰ درصد آسیب‌های چشمی در چهارشنبه آخر سال

سلامت نیوز:رئیس انجمن چشم‌پزشکی ایران نسبت به آسیب‌های چشمی در چهارشنبه آخر سال هشدار داد و گفت: ۵۰ تا ۷۰ درصد کسانی که در این ایام دچار آسیب چشمی می‌شوند تماشاچیان یا رهگذران هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمود جباروند در نشست خبری دومین همایش بهاره چشم‌پزشکی اظهار داشت: سوختگی پلک، مژه و سطح چشم و پرتاب ترکش‌های ترقه به سمت چشم از جمله آسیب‌هایی بوده در چهارشنبه آخر سال سلامت چشم را تهدید می‌کند و سبب بروز مشکلات زیادی همچون از دست دادن بیماری و خونریزی داخل چشمی می‌شود.

وی افزود: متأسفانه 50 تا 70 درصد کسانی که در ایام چهارشنبه آخر سال دچار آسیب چشمی می‌شوند تماشاچیان یا افراد رهگذر هستند بنابراین توصیه می‌شود افراد در این ایام کمتر در محیط‌های آسیب‌زا قرار گیرند.

رئیس انجمن چشم‌پزشکی ایران از اعلام آمادگی تمام مراکز دانشگاهی به ویژه مراکز فعال در حوزه چشم‌پزشکی جهت ارائه خدمات به حادثه‌دیدگان احتمالی در مراسم چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: پیشگیری مقدم بر درمان بوده و توصیه می‌شود خانواده‌ها در این ایام مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.

جباروند به تأخیر در پرداخت پرداخت بدهی بیمه‌ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی از دانشگاه‌ها برای رفع مشکلاتشان ارائه اوراق برای آنها مطرح شده که امیدواریم دولت و وزارت بهداشت بتواند نقدینگی را به بیمارستان‌ها بازگرداند.

وی خاطرنشان کرد: مسأله مالیات‌ها نیز با موضوع تورم نسبتی ندارد و این مشکل نسبت به قبل افزایش یافته است که امیدواریم در این حوزه تجدیدنظر صورت گیرد چرا که در برخی از رشته‌ها از جمله چشم‌پزشکی تجهیزات گران بوده و گاهی حداقل یک میلیارد تومان به تجهیزات فقط برای یک مطب نیاز داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha