استاندار اصفهان گفت: کشاورزان شرق اصفهان از اقشار ضعیف جامعه هستند و مسئولان باید پاسخ‌گوی نیازهای آن‌ها باشند تا به مطالباتشان برسند.

مسئولان باید پاسخگوی کشاورزان اصفهان باشند/ جنگ بعدی بر سر آب است

سلامت نیوز:استاندار اصفهان گفت: کشاورزان شرق اصفهان از اقشار ضعیف جامعه هستند و مسئولان باید پاسخ‌گوی نیازهای آن‌ها باشند تا به مطالباتشان برسند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محسن مهرعلیزاده صبح امروز (شنبه) در همایش منزلت زن و تحکیم بنیان خانواده با اشاره به مشکلات پیش روی اصفهان در خصوص محدودیت‌های منابع آبی اظهار کرد: استفاده از واژه بحران برای شرایط فعلی اصفهان صحیح نیست، چرا که بحران طی یک دوره کوتاه رخ می‌دهد، اما بحران فعلی اصفهان بیش از یک دهه به طول انجامیده است.

وی ادامه داد: مشکلاتی که امروز اصفهان با آن دست به گریبان است به بیش از پنج دهه باز می‌گردد که در طول این مدت منابع آبی حوضه زاینده رود به یک سوم کاهش یافته است. اصفهان مهد تمدن، فرهنگ و تاریخ است، به همین خاطر باید با برنامه ریزی صحیح، کمبودهای منابع آبی فعلی را پشت سر بگذاریم.

باید با طرح‌های کشت جایگزین و استفاده از آب‌های خاکستری و پساب، کم آبی را مدیریت کنیم. جنگ جهانی سوم بر سر خاک یا صنعت نیست و این جنگ اگر اتفاق بیفتد بر سر آب خواهد بود.

مهرعلیزاده گفت: باید در استان اصفهان چرخه‌ای میان تصفیه‌خانه‌ها، صنعت، کشاورزی و منابع آبی پدید آید. به همین خاطر در کارگروه ملی مقابله با کم آبی، استان اصفهان نخستین استان بود که مشکلات آن مورد بررسی قرار گرفت. حقیقت این است که با توسعه صنعت به کشاورزی و محیط زیست استان، آسیب وارد شده است.

وی ادامه داد: در کارگروه تصمیم گرفته شده است که صنعت اصفهان به فعالیت خود ادامه داده و در عین حال بخشی از منابع آبی در اختیار محیط زیست و کشاورزی قرار بگیرد تا کشاورزی و محیط زیست اصفهان احیا شود. در مدت زمانی کمتر از دو سال با تعادل بخشی و ایجاد توازن میان بخش‌های کشاورزی و صنعت به مصارفی بهینه دست خواهیم یافت.

استاندار اصفهان با اشاره به جایگاه زنان در جامعه اضافه کرد: زنان نیمه اثرگذار جامعه هستند و در پست‌های اداری سالم‌تر از مردان عمل می‌کنند، به همین خاطر است که معمولا در اختلاس‌ها و فسادهای اداری نامی از زنان شنیده نمی‌شود. البته برخی معتقد هستند دلیل این مساله این است که زنان در پست‌ها مدیریتی حضور ندارند اما این طور نیست.

مهرعلیزاده ادامه داد: زنان در مسائل ارزشی جامعه تاثیرات بلند مدتی دارند، چرا که با تربیت فرزندان و ساختن جامعه نقش کلیدی ایفا می‌کنند. علاوه بر تفاوت‌های فیزیکی و احساسی که میان زنان و مردان وجود دارد یک تفاوت اساسی این است که زنان دقت، حوصله و تمرکز بسیار بالایی دارند و می‌توانند بر روی چند موضوع به طور هم زمان تمرکز کنند.

وی افزود: این سوال وجود دارد که چرا از زنان آن طور که باید در پست‌های مدیریتی استفاده نمی‌شود. یک زن همان گونه که به بهترین شکل خانواده را مدیریت و تربیت می کند و باعث رشد جامعه می‌شود، می‌تواند در یک وزارت خانه یا اداره کل نیز مدیریت کند. بدیهی است در جامعه مرد سالار امروزی برای تبدیل این امر به یک باور و عمل، باید زن ها در جامعه حضور داشته و توان مدیریت خود را نشان دهند.

استاندار اصفهان گفت: این مساله اجتماعی با ریشه‌های فرهنگی است و البته تغییر باورهای جامعه نسبت به زنان قدری زمان بر است. باید با استفاده از زنان در پست های مدیریتی، فرهنگی و علمی، به اندیشه های متعصبانه و نگرانی ها پایان دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha