قاضی زاده هاشمی گفت: امروز دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای تمام واردکننده‌های دارو بدون هیچ محدودیتی پرداخت می‌کند؛ پس نباید دارو گران شود.

تمام واردکنندگان دارو دلار ۴۲۰۰ تومانی گرفتند

سلامت نیوز: قاضی زاده هاشمی گفت: امروز دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای تمام واردکننده‌های دارو بدون هیچ محدودیتی پرداخت می‌کند؛ پس نباید دارو گران شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش سراسری مدیران و روسای بهداشت و درمان ناجا که امروز (شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: از رویکرد کاملا علمی و مردمی ناجا در ماموریت‌های گسترده خود به عنوان یک شهروند تشکر می‌کنم و ماموریت‌های زیادی بین نیروی انتظامی و وزارت بهداشت وجود دارد.

وی افزود: وزارت بهداشت و نیروی انتظامی همکاری‌های مشترکی دارند که به حقوق مردم و حقوق شهروندی باز می‌گردد؛ تمام این خدمات صرفا در حوزه امنیت نیست و خدمات بهداشتی و درمانی هم شامل آن می‌شود.

وزریر بهداشت گفت: در چهارچوب همکاری‌های مشترک، نیروی انتظامی می‌تواند در حوزه بهداشت به ما کمک کند. از جمله در امر جلوگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که از طریق قاچاق غیرقانونی دام گسترش پیدا می‌کند. همچنین نیروی انتظامی در کنترل اعتیاد و مصرف دخانیات و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند کمک کند؛ البته نیروی انتظامی متولی این کار نیست و اگر نهاد‌های ذی ربط مانند دولت و قوه قضاییه وظایف خود را به درستی انجام دهند، آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: به عنوان مثال اگر وزارت بهداشت خدمات مناسب ارائه ندهد، منجر به فقر و افزایش آسیب‌ها اجتماعی می‌شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: نیروی انتظامی می‌تواند در قاچاق دارو و جلوگیری از گسترش شایعات در حوزه غذا و درمان کمک کند. همچنین با آزمایشگاه‌های تخصصی پلیس می‌توانیم درزمینه آنالیز دارو و میکروب شناسی بهره بگیریم.

وی تاکید کرد: طرح تحول سلامت هم از برنامه‌های محوری دولت است ک. در طول ۴ سال گذشته در بخش مردمی بدون نقص انجام شده، اما در بخش وزارت بهداشت و پرداخت پول پرستاران و دارو ضعف داشتیم.

وزیر بهداشت گفت: در این برهه زمانی عده‌ای قصد سوء استفاده دارند؛ به ویژه در بخش دارو امروز دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای تمام واردکننده‌های دارو بدون هیچ محدودیتی پرداخت می‌کند. پس نباید دارو گران شود و با افرادی که دارو‌ها را گرانتر به فروش می‌رسانند ابتدا باید از طریق صنوف به آن رسیدگی شود و اگر این کار انجام نشود نیاز به پیگیری انتظامی است.

وی افزود: در تنظیم بازار هم باید تعزیرات حکومتی، قوه قضاییه و نیروی انتظامی در مواقع لازم وارد کار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha