رئیس کل سازمان نظام پرستاری، از توافق با وزارت بهداشت برای توقف طرح توسعه همکاری بیمارستان ها با دانشکده های پرستاری خبر داد.

طرح توسعه همکاری بیمارستان ها با دانشکده های پرستاری متوقف می شود

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پرستاری، از توافق با وزارت بهداشت برای توقف طرح توسعه همکاری بیمارستان ها با دانشکده های پرستاری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر اصغر دالوندی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، به جلسه امروز سازمان نظام پرستاری با حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: در این جلسه، پس از بحث و بررسی های مختلف در ارتباط با اجرای طرح توسعه همکاری بیمارستان ها با دانشکده های پرستاری در آموزش دانشجویان، به دلایل ذیل طرح متوقف و پذیرش دانشجویان صرفا از طریق کنکور سراسری انجام می گیرد .

وی در تشریح دلایل ناکارآمدی این طرح افزود: وجود کد دوم در دفترچه های کنکور، اخذ شهریه توسط بعضی از دانشگاه ها، سرگردانی دانشجویان و خانواده آنها بدلیل عدم شفافیت و اطلاع رسانی در دفترچه های کنکور ، ایجاد نارضایتی در جامعه پرستاری ، بی اعتمادی و دلسردی در دانشجویان پرستاری، عدم امکان بورسیه شدن دانشجویان توسط بیمارستان های متقاضی و عدم جذب هیئت علمی بالینی وعده داده شده در طرح  از جمله دلایل عدم کارآیی این طرح بوده است که در این جلسه به آنها پرداخته شد.

دالوندی با تاکید بر نتایج بازدید از بیمارستان های متقاضی اجرای طرح، تصریح کرد: در این بازدیدها که توسط اعضای بورد و اعضای کمیته منتخب انجام شد ، نتایج ارزشیابی مشخص کرد که اکثر این بیمارستان ها فاقد شرایط و امکانات آموزشی برای این همکاران  بوده اند.

وی ادامه داد: در نهایت مقرر شد، از سال آینده ظرفیت پذیرش دانشجویان پرستاری صرفا از طریق کنکور سراسری و اختصاص یک کد به هر دانشکده همانند پذیرش سابق انجام گیرد.

دالوندی گفت: بر اساس تصمیمات جلسه امروز، هر بیمارستان متقاضی که خواستار بورسیه دانشجویان و جذب بعدی آنها می باشد ، می تواند از بین دانشجویان پذیرفته شده دانشکده ها ، تعدادی را براساس معیارها و شاخص های مورد نظر خود بورسیه نماید.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری، افزود: طبق آئین نامه توافقی اصفهان بنا بود که از محل این طرح 500 دانشجو به ظرفیت کلی دانشکده های پرستاری اضافه گردد اما سازمان سنجش همانند سال های گذشته حدود 10 الی 15 درصد به ظرفیت اعلامی دانشکده ها افطوده که جمعا حدود 900 نفر به ظرفیت کل دانشکده افزوده است بنابراین ضرورتی به ادامه این طرح برای پذیرش 500 دانشجو وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha