گویا قرار نیست توهین و ضرب و شتم پرستاران در محل خدمت، پایان یابد، چون هر هفته حداقل یک گزارش از این برخوردهای توهین آمیز با کادر پرستاری را در اقصی نقاط کشور می شنویم و می بینیم.

تکرار تراژدی ضرب و شتم پرستاران/تهدید امنیت پرسنل بیمارستانی

سلامت نیوز:گویا قرار نیست توهین و ضرب و شتم پرستاران در محل خدمت، پایان یابد، چون هر هفته حداقل یک گزارش از این برخوردهای توهین آمیز با کادر پرستاری را در اقصی نقاط کشور می شنویم و می بینیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، جامعه پرستاری به عنوان پیشقراول نظام سلامت، همواره با مشکلات عدیده ای مواجه بوده است و در این بین، کمترین مزایا را دریافت می کند.

اضافه کاری های اجباری، در قبال پرداختی های اندک و البته با تاخیرهای چند ماهه که همیشه متوجه پرستاران بوده است. این در حالی است که برخوردهای لفظی و فیزیکی با کادر پرستاری از سوی بیماران و همراهان آنها، همیشه وجود دارد.

هفته گذشته بود که خبر ضرب و شتم یکی از پرستاران در مشهد، رسانه ای شد و حالا این اتفاق در لرستان تکرار گردید.

سعید کرمی پرستار اهل کوهدشت استان لرستان که در پی مراجعه بیمار خانم به همراه تعداد زیادی از همراهانش به بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی شهرستان کوهدشت در حال انجام اقدامات اولیه برای این بیمار بود به علت دعوت همراهان به آرامش، با خشم ایشان مواجه شده و در پی ضرب و شتم صورت گرفته دچار شکستگی دست شده و سپس به اتاق عمل اعزام می شود.

این حادثه، قطعا آخرین مورد از ضرب و شتم پرستاران نبوده، اما می تواند دوباره تکرار نشود. به شرطی که تدبیری اندیشیده شود.

وحید نصیری معاون حقوقی پارلمانی سازمان نظام پرستاری، در واکنش به بروز این قبیل رفتارهای خشونت آمیز با کادر پرستاری، اظهارداشت: هفته قبل در بیمارستانی در مشهد یکی از پرستاران با اخلاق در محل خدمت و حین انجام وظیفه از سوی بیمار و همراهانش مورد ضرب و شتم شدید واقع شد و مورد چندین عمل جراحی قرار گرفت و این سناریو دوباره در بیمارستان شهرستان کوهدشت برای دو تن از همکاران پرستاری حادث شد که با نظری بر آمار چنین حوادثی عیان است که نبود امنیت جانی پرسنل درمانی بیمارستان ها مبدل به یک بحران ملی شده است، آن هم در کشوری که الگوی امنیت داخلی در منطقه است.

وی معتقد است؛ اگر حافظان سلامت و پرستاران این سرزمین که در سخت ترین لحظات زندگی شهروندان در کنارشان هستند، جلوی درد و رنج بیماری را نگیرند و مراقب سلامت جامعه نباشند، درد و بیماری همه جامعه را فرا خواهد گرفت، سریع‌تر و راحت‌تر از آنچه که بتوانیم حتی تصورش را بکنیم.

نصیری ادامه داد: یکی از با اهمیت ترین وجوه زندگی «امنیت» است و تأمین امنیت برای پرستاران در بیمارستان های کشور از وظایف حاکمیت است. فقدان امنیت در این حوزه به گونه ای است که عملکرد واحدهای حراست مراکز درمانی و نیروهای مسئول تأمین امنیت بیمارستان ها مورد بررسی و بازخواست جدی قرار گیرد؛ زیرا عدم وجود امنیت جانی پرستاران دیگر قابل تحمل نیست.

معاون حقوقی پارلمانی سازمان نظام پرستاری، گفت: تهاجم و ضرب و شتم از عوامل ناامنی است و رخ دادن چنین اتفاقاتی در دستگاه دولتی و برای کارمند دولت در حین خدمت از جمله نقاط ضعف دولت در تأمین امنیت عمومی است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی افزود: امیدوارم دولت تدبیر و امید قاطعیت بیشتری از خود نشان دهد و با اقدامات لازم امنیت جانی کارمندان خود در بیمارستان ها را تأمین نماید و البته قوه قضائیه هم در کنار دولت در اقدامی هماهنگ و با در نظر گرفتن همه جوانب این قضیه باید عزم جدی به خرج داده و با تسریع در رسیدگی به پرونده هایی با موضوع ضرب و شتم پرستاران، به این بخش توجهی جدی داشته باشد؛ چرا که کوتاهی در این امر موجب آسیب‌ها و چالش‌های جدی نه فقط در حوزه‌سلامت بلکه در سطح جامعه خواهد شد.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha