رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر با بیان اینکه تامین آب دریاچه خلیج فارس در آینده دشوار خواهد بود، گفت: منطقه ۲۲ ذخیره آب کافی ندارد.جنگل‌های چیتگر نیز دچار افت آب‌های زیرزمینی شده‌اند و در نتیجه مجموعه چیتگر به شدت با مشکل کمبود آب مواجه است.

بحران جدی آب در مناطق ۴، ۲۲ و مجموعه چیتگر

سلامت نیوز: رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر با بیان اینکه تامین آب دریاچه خلیج فارس در آینده دشوار خواهد بود، گفت: منطقه ۲۲ ذخیره آب کافی ندارد.جنگل‌های چیتگر نیز دچار افت آب‌های زیرزمینی شده‌اند و در نتیجه مجموعه چیتگر به شدت با مشکل کمبود آب مواجه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سیدآرش حسینی میلانی در پاسخ به این سوال که آیا دریاچه خلیج فارس در منطقه ۲۲ در معرض خشک شدن قرار دارد، با بیان اینکه آب دریاچه خلیج فارس از طریق رودخانه کن تامین می‌شود، گفت: به غیر از حقابه خریداری شده از رودخانه کن منبع آبی دیگری در حال حاضر وجود ندارد. آب رودخانه کن هم پس از تصفیه وارد دریاچه شده و همین آب مجددا روزانه تصفیه می‌شود تا کیفیت آن حفظ شود اما افزایش دما و تبخیر تامین آب دریاچه را در آینده دشوار می‌سازد.

وی ادامه داد: اگر تبخیر آب از دریاچه خلیج فارس زیاد باشد، مسئولان مجبور هستند برای تامین آب مورد نیاز، دوباره آب خریداری کنند چراکه منطقه ۲۲ ذخیره آب کافی ندارد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به پایین آمدن سطح آب زیرزمینی در منطقه ۲۲ اظهار داشت: منطقه ۲۲ با افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی مواجه است. آب مورد نیاز برای مجموعه چیتگر نیز توسط هفت چاه در این منطقه تامین می‌شده است اما جنگل‌های چیتگر نیز دچار افت آب‌های زیرزمینی شده‌اند و در نتیجه مجموعه چیتگر به شدت با مشکل کمبود آب مواجه است.

حسینی میلانی افزود: براساس گزارش‌هایی که به دست ما رسیده است، از پساب منطقه برای آبیاری جنگل‌های چیتگر استفاده می‌شود اما منطقه ۲۲ با مشکل جدی آب روبه‌روست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خطر خشک شدن جنگل‌های چیتگر وجود دارد؟ تصریح کرد: اگر آبیاری به موقع انجام نشود مشکل ایجاد خواهد کرد. این موضوع یک بحث کلیدی است که باید برای حل معضل آن منطقه، منابع آبی تامین شود.

میلانی افزود: یکی از بحث‌هایی که می‌توان در این خصوص پیگیری کرد احداث تصفیه‌خانه محلی در منطقه ۲۲ است که شورای چهارم نیز به دنبال احداث تصفیه‌خانه محلی برای آبیاری جنگل‌های چیتگر بود اما پیگیری‌هایشان به سرانجام نرسید تا بتوانیم از پساب منطقه برای آبیاری جنگل‌های چیتگر استفاده کنیم.

این عضو شورای شهر با اشاره به وجود بحران کم‌آبی در شرق تهران نیز خاطرنشان کرد: در منطقه چهار هم سطح وسیعی از جنگل‌کاری وجود دارد که نیازمند منابع آب زیرزمینی برای آبیاری هستند و بر این اساس، نیازمند تدبیری برای آبیاری فضاهای سبز موجود در منطقه چهار نیز هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha