سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
کد خبر: 249863

یک متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: مغز و یا پرده مغز دچار تبخال یا بیماری آنسفالیت می‌شود که اگر به موقع تشخیص داده نشود، موجب مرگ بیمار خواهد شد.

تبخال مغزی چه نشانه‌هایی دارد؟

سلامت نیوز:یک متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: مغز و یا پرده مغز دچار تبخال یا بیماری آنسفالیت می‌شود که اگر به موقع تشخیص داده نشود، موجب مرگ بیمار خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،سعید قزوینیان  درباره بیماری آنسفالیت یا تبخال مغزی، گفت: آنسفالیت یک بیماری ویروسی است که با علائمی نظیر تشنج، سفت شدن گردن، سردرد فزآینده همراه با تهوع و استفراغ، کاهش سطح هوشیاری و غیره همراه است.

این متخصص مغز و اعصاب افزود: افرادی مبتلا به این علائم بایدت سریعاً به پزشک مراجعه و تحت بررسی قرار بگیرند. پزشک در این موارد باید برای بیمار «ام آر آی» و آزمایش بررسی مایع نخاعی را تجویز کند تا بیماری به موقع تشخیص داده شود.

وی با تاکید براینکه تشخیص زود هنگام بیماری تاثیر بسزایی در درمان دارد، بیان کرد: اگر بیماران به موقع تشخیص داده شوند می‌توان با دارو درمانی از تشدید بیماری پیشگیری کرد.

قزوینیان یادآور شد: بیماران پس از تشخیص باید به مدت 14 الی 21 روز تحت درمان و در بیمارستان بستری باشند زیرا تشدید بیماری و عدم درمان به موقع ممکن است موجب مرگ بیمار شود.

این متخصص مغز و اعصاب در پاسخ به اینکه آیا افرادی که دچار تبخال در ناحیه صورت می‌شوند در معرض خطر ابتلا به آنسفالیت قرار دارند، یادآور شد: این بیماری هیچ ارتباطی به تبخال ناحیه صورت ندارد و صرفا افرادی که دچار علائم می‌شوند باید به پزشک مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: افرادی که دچار بیماری زونا می‌شوند نیز در معرض خطر هستند و ممکن است بر اثر بیماری زونا پرده مغز و یا مغز دچار علائم عفونی و بیماری آنسفالیت شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha