سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ثبت 384 واقعه ازدواج زیر 18 سال در این استان برای اولین بار صورت گرفته است.

ثبت 384 ازدواج کمتر از 18 سال درکهگیلویه

سلامت نیوز:مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ثبت 384 واقعه ازدواج زیر 18 سال در این استان برای اولین بار صورت گرفته است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از قانون ،مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با ابراز نگرانی از آمارهای منتشره ازدواج‌های زیر 13 سال در این استان، خاطرنشان کرد: ثبت 384 واقعه ازدواج زیر 18 سال در این استان برای اولین بار صورت گرفته است.

 حجت الاسلام سیدعلی فتح میرمحمدی در یاسوج گفت: برای اولین بار آمارهایی از سوی اداره کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد راجع به ازدواج های کمتر از 13 سال در این استان منتشر شده که واقعا برای خود ما شوک آور و تعجب آور بوده است.

وی با بیان اینکه آمارهای ازدواج های زیر 13 سال در استان کهگیلویه و بویراحمد برای خود ما هم نگران کننده است، اظهارداشت: من بعنوان یک مسئول و کارشناس مسائل اجتماعی با چنین ازدواج هایی به شدت مخالف هستم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: واقعا هرچه فکر می کنم یک دختر زیر 13 سال برچه اساسی می خواهد ازدواج کند هنوز به نتیجه خاصی نرسیده‌ام و از اینکه چنین ازدواج‌هایی درحال شکل گرفتن در این استان است نگرانم.

میرمحمدی با اشاره به اینکه ازدواج های زیر 13 سال در استان کهگیلویه و بویراحمد به یک پدیده تبدیل شده است، تصریح کرد: من و بسیاری از کارشناسان چنین ازدواج هایی را قبول نداریم و معتقدیم نباید به سمت و سوی چنین ازدواج هایی رفت.

وی گفت: 384 واقعه ازدواج زیر 18 سال در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته به ثبت رسیده که از این تعداد 25 واقعه زیر 12 سال، 63 واقعه زیر 13 سال و 124 واقعه زیر 14 سال گزارش شده است.

این مسئول استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از ازدواج های زودهنگام و زیر 13 سال در این استان، اظهار داشت: اطلاع دقیقی از اینکه این ازدواج ها برچه اساسی شکل گرفته است، نداریم.

میرمحمدی با بیان اینکه واقعا نمی دانم که دختر 13 سال از لحاظ جسمی و روحی آیا آمادگی ازدواج را دارد یا خیر؟ ادامه داد: باید پیگیری کنیم که آیا این ازدواج ها در دفاتر ثبت ازدواج به ثبت رسیده است یا خیر.

وی گفت: براساس قانون، ازدواج های زیر 13 سال باید با مجوز رسمی از دادگاه و داشتن "حکم رشد" باشد که اگر اینگونه نباشد محضردارانی که این ازدواج ها را به ثبت رسانده اند دست به کار غیرقانونی زده و متخلف هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ازدواج های زیر 13 سال در این استان یک پدیده نوظهور است، اظهارداشت: موافق چنین ازدواج هایی نبوده و ازدواج در سن پایین را یک آسیب می دانم.

میرمحمدی افزود: ازدواج های زیر 13 سال در استان کهگیلویه و بویراحمد برای ما تبدیل به موضوع پیچیده‌ای شده و نمی توانیم به راحتی راجع به آن اظهارنظر عملی بکنیم.

وی زمان اظهارنظر علمی خود را به زمان پایان یافتن تحقیقات کارشناسی شده در این ارتباط عنوان و ادامه داد: درحال تشکیل تیم کارشناسی برای ریشه یابی این پدیده نوظهور در استان هستیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ازدواج دختران زیر 13 سال در این استان نباید یک امر عادی تلقی شود و نباید به سمت و سویی برویم که این ازدواج ها در جامعه رواج پیدا کند.

میرمحمدی با تاکید بر اینکه در زمان ازدواج باید تمامی جوانب جسمی و روحی برای دختران و پسران در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: ما نمی‌دانیم از ازدواج هایی که زیر 13 سال در این استان شکل گرفته چه تعداد تحمیلی و یا غیرتحمیلی بوده است.

وی افزود:‌ خود ما از ثبت ازدواج های زیر 13 سال در استان کهگیلویه و بویراحمد نگران بوده و متاسفانه ثبت 124 واقعه ازدواج زیر 14 سال در این استان طی سال گذشته یک واقعیت انکارناپذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha