نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که کلیه‌های بیماران مبتلا به هپاتیت C می‌تواند برای پیوند بی‌خطر باشد.

بی‌خطر بودن پیوندِ کلیه‌های آلوده به هپاتیت

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که کلیه‌های بیماران مبتلا به هپاتیت C می‌تواند برای پیوند بی‌خطر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، بیماران دیالیزی که در صف انتظار دریافت کلیه هستند می‌توانند این عضو پیوندی را از بیماران مبتلا به هپاتیت C دریافت کنند.

متخصصان آمریکایی در این باره اظهار داشتند: دریافت کلیه پیوندی از بیماران مبتلا به هپاتیت C می‌تواند به حفظ جان تعداد زیادی از بیماران کمک کند. همچنین کمبود فزاینده‌ای در تعداد کلیه‌های سالم برای پیوند وجود دارد.

در واقع بحران مصرف مواد مخدر موجب شده تعداد بسیاری به دلیل اوردوز فوت کنند و در عین حال به هپاتیت C مبتلا بوده باشند اما تمایل به اهدای اعضای بدن خود داشته باشند.

از بین ۵۰۰ هزار بیماری که سال ۲۰۱۶ میلادی در آمریکا دیالیز شده‌اند، تنها ۱۹ هزار نفر کلیه پیوندی دریافت کرده‌اند. این موضوع تاحدی از کمبود عضو پیوندی ناشی می‌شود. همچنین میانگین مدت زمان انتظار برای دریافت کلیه سالم بیش از دو سال است درحالیکه مدت زمان انتظار برای دریافت کلیه آلوده به هپاتیت C هشت ماه است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، محققان آمریکایی بر اساس مطالعه انجام گرفته روی ۲۰ بیمار اظهار داشتند: در بیمارانی که کلیه آلوده به ویروس هپاتیت C را دریافت کرده و سپس تحت درمان قرار گرفته‌اند، نتایج امیدبخشی مشاهده شده‌ است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha