یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: برای جلوگیری از کودک آزاری و مجازات کسانی که اقدام به این کار می کنند لایحه ای با نام حمایت از کودکان و نوجوانان تدوین شده که به زودی از سوی شورای نگهبان ابلاغ می شود.

لایحه حمایت از کودکان ابلاغ می شود

سلامت نیوز: معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: برای جلوگیری از کودک آزاری و مجازات کسانی که اقدام به این کار می کنند لایحه ای با نام حمایت از کودکان و نوجوانان تدوین شده که به زودی از سوی شورای نگهبان ابلاغ می شود.

به گزارش سلامت نیوز، معصومه ابتکار در حاشیه شرکت در نشست امکانسنجی برابری دیه زن و مرد در مشهد طی گفت و گو با ایرنا افزود: این لایحه اخیرا توسط دولت تصویب شد و در مجلس شورای اسلامی نیز به تایید نمایندگان رسید.
وی ادامه داد: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان مورد بسیار خوبی است که در آن به تمامی ابعاد کودک آزاری پرداخته و تکلیف قوه قضاییه و قوه مجریه را در رسیدگی به این موضوع مشخص کرده است.
معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: این لایحه علاوه بر کودک آزاری به مسائل مربوط به خشونت، تعرض و قاچاق کودکان نیز پرداخته و مسئولیت قوا را در این زمینه تعیین کرده است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین روز یکشنبه به همراه شماری از مسئولان محلی از دو مرکز کارآفرینی زنان در حاشیه شهر مشهد دیدن کرد.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی در این مورد به خبرنگار ایرنا گفت: این دو مرکز با رویکرد توانمندسازی و ایجاد کارآفرینی برای زنان آسیب پذیر به منظور مقابله با آسیب های اجتماعی با توان ‌افزایی زنان ساکن حاشیه شهر مشهد راه اندازی شده اند.
«فرشته سلجوقی» اظهار داشت: در هر یک از این مراکز 15 نفر زن سرپرست خانوار و آسیب پذیر به صورت دایم حضور دارند که تعداد آنان متناسب با افزایش کارآموزان مقطعی تغییر می کند.
وی افزود: در این مراکز دوره های آموزشی تاب آوری اجتماعی و توان افزایی زنان که طرحی ملی از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است، اجرا می شود.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در کنار این دوره های آموزشی زنان در این مراکز، پوشاک، ساخته های چرمی، کیف و کمربند نیز تولید می کنند که محصول های آنان بازار خوبی در داخل و خارج از کشور دارد.
وی شمار زنان شاغل در خراسان رضوی را 64 هزار و 589 نفر اعلام و بیان کرد: 60 درصد از نخبگان این استان را زنان تشکیل می دهند؛ همچنین 33 درصد کارمندان دولت در خراسان رضوی زن هستند که 9 درصد آنان در سمت های مدیریتی فعالیت دارند.
سلجوقی افزود: یک هزار زن کارآفرین نیز در خراسان رضوی شناسایی شده اند که این تعداد در همسنجی با مردان پایداری بیشتری در کار دارند.
شرکت در نشست شورای فقهی حقوقی با موضوع امکانسنجی برابری دیه زن و مرد، بازدید از آرمگاه فردوسی، بازدید از بند نسوان زندان مشهد و حضور در ششمین نشست کشوری دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستریهای کشور از برنامه های سفر یک روزه ابتکار به مشهد هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha