ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های کشور‌های منطقه و بازگشت به کشور بعد از گذراندن 36 واحد درسی و ادامه تحصیل در پردیس‌های بین‌المللی راهکاری است که همین حالا هم کنکور پزشکی را حذف کرده و به شرط داشتن بنیه مالی پرداخت شهریه سنگین این مدل ادامه تحصیل...

رشد 5 برابری درخواست دانشجویان پزشکی برای انتقال به ایران در یک‌سال!

سلامت نیوز:ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های کشور‌های منطقه و بازگشت به کشور بعد از گذراندن 36 واحد درسی و ادامه تحصیل در پردیس‌های بین‌المللی راهکاری است که همین حالا هم کنکور پزشکی را حذف کرده و به شرط داشتن بنیه مالی پرداخت شهریه سنگین این مدل ادامه تحصیل...

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جوان،ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های کشور‌های منطقه و بازگشت به کشور بعد از گذراندن ۳۶ واحد درسی و ادامه تحصیل در پردیس‌های بین‌المللی راهکاری است که همین حالا هم کنکور پزشکی را حذف کرده و به شرط داشتن بنیه مالی برای پرداخت شهریه سنگین این مدل ادامه تحصیل، شما می‌توانید کنکور را دور بزنید تا جایی که به گفته معاون آموزشی وزارت بهداشت تعداد دانشجویان متقاضی انتقال به داخل کشور با رشد پنج برابری از ۴۰۰ نفر در سال گذشته به ۲ هزار مورد در سال‌جاری رسیده است! اتفاقی که وازرت بهداشت را مجاب کرده، تدابیر تازه‌ای برای انتقال دانشجویان خارج از کشور به دانشگاه‌های داخلی در نظر بگیرد. لاریجانی در عین حال تأکید می‌کند: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره حذف کنکور، تابع قوانین کشور است و اگر کنکور بنا به دلایلی برداشته شود، تهمیداتی برای اجرای آن در وزارت بهداشت نیز اندیشیده شده است.

انگار بالاخره تبلیغات پذیرش در رشته پزشکی با دورزدن کنکور و رفتن به یکی از دانشگا‌ه‌های کشور‌های منطقه به دست وزارت بهداشتی‌ها هم رسیده است. به گفته محمدباقر لاریجانی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بسیاری از استعداد‌های برتر به دلیل وجود کنکور در رشته‌های مورد علاقه خود قبول نمی‌شوند، در عوض عده‌ای با معدل پایین به خارج از کشور می‌روند و در رشته‌های پزشکی تحصیل کرده و بعد به کشور برمی‌گردند. لاریجانی تأکید می‌کند: این افراد باید مانند سایر دانشجویان رشته‌های پزشکی در کشور، امتحانات کشوری را بگذرانند.
در حالی که بیش از نیمی از آن‌ها با وجود تحصیل در دانشگاه‌های معتبر باز هم نتوانسته‌اند در امتحانات کشوری قبول شوند. به گفته وی، شورای ارزشیابی مدارک تحصیلی وزارت بهداشت به زودی تصمیمات مهمی را برای پیشگیری هر چه بهتر دورزدن کنکور برای انتقال دانشجویان ایرانی به داخل کشور اعلام می‌کند که به مراتب سخت‌گیرانه‌تر از شرایط فعلی است. لاریجانی درباره شرایط جدید انتقال دانشجویان به داخل اینگونه توضیح می‌دهد: انتقال دانشجویان به داخل کشور، تنها شامل دانشجویانی است که در گذشته برای تحصیل به خارج از کشور رفته‌اند و اینگونه نیست، فردی که کنکور را بد داده است با گذراندن ۳۶ واحد درسی در خارج، به دانشگاه‌های داخل کشور منتقل شود. معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار دانشجوی ایرانی در گروه علوم پزشکی در خارج از کشور مشغول تحصیل هستند، می‌افزاید: سال گذشته ۴۰۰پرونده برای انتقال به داخل داشتیم و امسال ۲ هزار پرونده برای انتقال به داخل تشکیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha