رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: بدافزار‌های تلفن همراه در شبکه‌های اجتماعی زمینه‌ساز کلاهبرداری هستند.

دام کلاهبرداران با کانال‌ها و سایت‌های صیغه‌یابی

سلامت نیوز: رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: بدافزار‌های تلفن همراه در شبکه‌های اجتماعی زمینه‌ساز کلاهبرداری هستند.

به گزارش سلامت نیوز، کیهان نوشت: سرهنگ نصرتی گفت: شهروندان مراقب بدافزار‌های اندرویدی باشند و از دانلود و نصب آن خودداری کنند.

وی افزود: اخیرا برخی از کانال‌ها، گروه‌ها و یا صفحات شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش نرم‌افزار‌هایی به نام صیغه‌‌یاب، همدم‌‌یاب و برنده شدن در قرعه‌کشی و دیگر نرم‌افزار‌های مشابه با این اسامی می‌نمایند و برای اثبات کارکرد نرم‌افزار خود فیلم‌ها و عکس‌هایی را با این موضوع جهت ترغیب به خرید یا دانلود بارگذاری می‌کنند.
وی اضافه کرد: ارائه‌دهنده‌های این نرم‌افزار‌ها پس از آن که توانستند با تبلیغات فریبنده اعتماد قربانی را جلب کنند، وی را برای خرید به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی هدایت کرده و تمامی اطلاعات کارت بانکی و به تبع آن تمام موجودی حساب قربانیان را به سرقت می‌برند.
وی همچنین در زمینه حفظ اطلاعات شخصی تصریح کرد: از قرار دادن کارت ملی و کارت بانکی و سایر مدارک هویتی در اختیار دیگران از لحاظ سوء استفاده آن‌ها و دسترسی به اطلاعات خصوصی‌تان خودداری کرده، زیرا کلاهبرداران سایبری در فشینگ و سایت‌های شرط بندی از آن‌ها سوء استفاده کرده و پس از ارتکاب جرم تبعات قانونی و قضائی متوجه دارنده مدارک خواهد شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha