چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 252850

رئیس اداره حقوقی سازمان نظام پزشکی تهران با اشاره به اینکه ۵۵۹۲ پرونده شکایت از پزشکان در سال گذشته ثبت شده است، گفت: بیشترین آمار شکایت نسبت به مراجعات در این مدت مربوط به استان ایلام بود.

در سال گذشته در تهران از چند پزشک شکایت شده؟

سلامت نیوز: رئیس اداره حقوقی سازمان نظام پزشکی تهران با اشاره به اینکه ۵۵۹۲ پرونده شکایت از پزشکان در سال گذشته ثبت شده است، گفت: بیشترین آمار شکایت نسبت به مراجعات در این مدت مربوط به استان ایلام بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، میرحامد خانی در حاشیه دومین نشست علمی و کاربردی مدیران حقوقی دانشگاه‌های علوم پزشکی، وکلا و مشاوران حقوقی بیمارستان‌های سطح تهران اظهار داشت: میزان شکایت از پزشکان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۱۲ درصد افزایش یافته است و ۵۵۹۲ پرونده در این زمینه در ۲۰۸ شهر دارای هیأت نظام پزشکی تشکیل شد.

وی افزود: ۵۸ درصد از این پرونده‌ها منجر به صدور برائت و ۴۲ درصد منجر به صدور کیفرخواست شد که پزشکان عمومی و دندانپزشکان عمومی و در حوزه تخصصی متخصصان زنان، ارتوپدی و جراحان عمومی در صدر شکایات قرار داشتند.

رئیس اداره حقوقی سازمان نظام پزشکی تهران ادامه داد: از مجموعه شکایت‌ها ۵۳ درصد آن‌ها مربوط به بیمارستان‌های دولتی و ۲۹ درصد مربوط به بیمارستان و مراکز خصوصی بوده است و سایر موارد در دی‌کلینیک‌ها و بقیه مراکز درمانی بود.

خانی عنوان کرد: آمار‌های جهانی نشان می‌دهد از مجموعه اقدامات درمانی ۳ درصد منجر به طرح شکایت از پزشکان می‌شود، اما در ایران در سال ۹۶ حدود ۹۰۰ هزار مراجعه به مراکز درمانی بود که مجموع شکایت‌ها در هیأت انتظامی، تعزیرات و دادسرای عمومی و انقلاب ۱۵ هزار مورد بود که نسبت به نرم جهانی ۶ هزارم درصد پایین‌تر بوده است. همچنین در بخش بستری شکایت‌ها ۱۲ صدم بودم که بسیار کمتر از میزان جهانی است.

رئیس اداره حقوقی سازمان نظام پزشکی تهران اعلام کرد: بیشترین شکایت از پزشکان و کادر درمانی نسبت به مراجعات مربوط به استان ایلام بوده و تهران نسبت به مجموعه اقدامات درمانی انجام گرفته در آن رتبه ۸ را داشته است. همچنین بیمارستان‌های شمال شهر پایتخت شکایت کمتری نسبت به بیمارستان‌های جنوب این شهر داشته‌اند.

وی در مورد موضوع گروکشی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی اظهار داشت: این دو بخش دو رویکرد متفاوت از یکدیگر برای بیمار در حال ترخیص دارند و درواقع تمایل به ترخیص در بخش دولتی دارد چراکه بیمار حضورش در بیمارستان هزینه‌های زیادی دارد. از طرف دیگر موضوع بیمار‌های سرگردان و بی‌سرپرست هم وجود دارد، ولی در بخش خصوصی برعکس بوده و به‌طورکلی حق گروکشی و یا نگهداری جسد و اشیاء بیمار برای بیمارستان‌ها وجود ندارد.

خانی خاطرنشان کرد: مردم در صورت مواجهه با چنین مشکلی می‌توانند به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۹ تهران مراجعه و نسبت به انجام شکایت اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha