رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به شرایط حاکم بر جامعه، گفت: قرار نیست در شرایط حاضر، وسایل آزمایشگاهی از کار بیافتند.

قرار نیست در شرایط تحریم وسایل آزمایشگاهی از کار بیافتند

سلامت نیوز:رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به شرایط حاکم بر جامعه، گفت: قرار نیست در شرایط حاضر، وسایل آزمایشگاهی از کار بیافتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر غلامرضا اصغری در مراسم چهاردهمین گردهمایی روسای آزمایشگاه‌های کنترل غذا و دارو با اشاره به شرایط جدیدی که کشور در آن قرار دارد، گفت: آمادگی لازم برای مدیریت فعالیت ها در حوزه غذا و دارو با برنامه‌ریزی‌های دقیق و لازم صورت می گیرد.

وی، برگزاری این گردهمایی سراسری دو روزه را فرصت مناسبی برای اولویت بندی فعالیتهای آزمایشگاه ها دانست و افزود: بررسی شود که چه اقداماتی باید در شرایط فعلی انجام پذیرد که در شرایط عادی انجام نمی‌گرفته و چه اقداماتی لزوما از ضرورت قبلی برخوردار نیست.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه رفتار حوزه های مختلف سلامت باید هماهنگ و متناسب با شرایط فعلی کشور باشد،اظهار کرد: باید اطمینان حاصل شود، محصولی که به دست مردم می‌رسد از ایمنی، سلامت و کیفیت لازم برخوردار است.

وی ادامه داد: در شرایط جدید که هر روز و شاید هر لحظه با اطلاعات و انتشار اخبار آن آشنا هستیم و با وضع مقررات ظالمانه از سوی آمریکا برای افزایش رنج و زحمت مردم در دسترسی به ملزومات، قطعاً تمام صنایع تحت تاثیر قرار گرفته اند و در تامین مواد اولیه و یا ملزومات جنبی با مشکلاتی مواجه می شوند، همچنین بالتبع با شرایط ویژه ای چون تورم، گرانی و احتکار محصولات نیز مواجه هستیم. در این شرایط باید در این وضعیت نظارت بر محصولات سلامت محور را تضمین کنیم و در این زمینه به مردم اطمینان خاطر دهیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه همزمان باید به ادامه حیات صنایع داخلی کمک شود، گفت: مشخصا تمام صنایع در شرایط ویژه ای قرار دارند. باید به شکلی که کیفیت محصولات تولیدی نیز حفظ شود، درمورد نحوه برخورد با آنها تجدید نظر کنیم و از برخورد فرسایشی و بوروکراتیک پرهیز کنیم.

اصغری در پایان با اشاره به لزوم آرایش جدید خدمت دهی در حوزه آزمایشگاه های کنترل و تجهیزات آزمایشگاهی عنوان کرد: قرار نیست در شرایط دشوار، دستگاه های آزمایشگاهی از کار بیفتند، باید با برنامه‌ریزی صحیح بتوانیم به مردم خدمات مورد نیاز آنها به بجا و موقع را ارائه دهیم و این امر با استعداد و توان موجود در این حوزه شدنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha