مشاور رسانه‌ای شهردار تهران درخصوص ابعاد مختلف دستگیری سازندگان فیلم «بریدن گوش» کودک کار توضیحاتی را ارائه کرد.

سلامت نیوز:مشاور رسانه‌ای شهردار تهران درخصوص ابعاد مختلف دستگیری سازندگان فیلم «بریدن گوش» کودک کار توضیحاتی را ارائه کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ابتکار ،رجایی با بیان این که شب سه شنبه نوجوانی که در فیلمی مدعی شده بودند گوشش توسط ماموران شهرداری بریده شده است، پیدا شد و با آن صحبت کردیم، گفت: این کودک 13 ساله به نام فاروق اهل هرات است که با عمویش به تهران آمده و زباله گردی می‌کنند. وی با بیان این که گوش وی در حادثه‌ای که گویا افتادن از پشت وانت بوده است، صدمه می‌بیند، گفت: این نوجوان عنوان کرد که یک سمند سفید با یک سرنشین او را مجبور کردند که حرف‌های آنها را تکرار کند و او نیز این کار را انجام داده است.

مشاور رسانه‌ای شهردار تهران با بیان این که نوع پانسمان و فضایی که کودک در آن صحبت می‌کند، جای سوال دارد چرا که هیچ فردی در اطراف وی نیست، گفت: این دو نفر که کودک را مجبور به بیان حرف‌های کذب کرده بودند توسط عوامل اطلاعاتی دستگیر شدند و ابعاد مختلف این سناریو قطعا از سوی نهادهای نظارتی اعلام می‌شود. وی با بیان این که مردم تهران شاهد هستند که در خصوص تفکیک زباله عمدتا افراد محروم این کار را انجام می‌دهند، گفت: چطور در سال‌های اخیر این افراد بدون حاشیه‌ای کار خود را انجام داده‌اند اما حالا فیلمی منتشر می شود که در رسانه‌های خارجی تحت عنوان «گوش بری» معروف می‌شود و خوراکی برای آن‌ها فراهم می‌کند؟

یک عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: گوش کودک به وسیله پیمانکاران شهرداری بریده نشده و بررسی‌ها نشان می‌دهد کسانی که فیلم را گرفته‌اند، دستگیر شدند.

 مجید فراهانی، عضو شورای شهر که این فیلم را در صحن علنی شورای شهر به انتشار گذاشته بود، در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که این فیلم در حقیقت صحنه‌سازی بوده است.فراهانی ادامه داد: براساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، گوش این کودک بریده نشده است و دو نفر با صحنه‌سازی این فیلم را تهیه کرده‌اند.

دوربین‌های موجود در خیابان، پلاک خودروی این دو فردی که این فیلم را تهیه کرده‌اند شناسایی و آنها را دستگیر کرده‌اند و به دنبال انگیزه‌های سازندگان فیلم می‌گردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha