مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر، با اشاره به مشکلات کمبود نقدینگی در صنعت دارو، گفت: صنعت داروسازی کشور تحت فشار است.

صنعت داروسازی تحت فشار

سلامت نیوز:مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر، با اشاره به مشکلات کمبود نقدینگی در صنعت دارو، گفت: صنعت داروسازی کشور تحت فشار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر علی فرجی در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانجات دارویی و تجهیزات پزشکی هلال احمر، اظهارداشت: کارخانجات دارویی و تجهیزات پزشکی هلال احمر با قدمت ۶۰ ساله به عنوان بازوی اقتصادی هلال احمر فعالیت می کنند.

وی با اشاره به تولید تجهیزات پزشکی مصرفی در کارخانجات سها، گفت: مهم ترین تولید ما صافی دیالیز است که سهم بزرگی از بازار دیالیز کشور را بر عهده داریم.

فرجی ادامه داد: سایز ملزومات مثل ست دیالیز، فیلتر دیالیز، مایع دیالیز و...، در شرکت سها هلال تولید می شود. ضمن اینکه انواع سرنگ و سر سوزن نیز تولید می کنیم.

فرجی در ادامه با اشاره به مشکلات صنعت داروسازی کشور، افزود: صنعت داروسازی کشور تحت فشار است و این ناشی از سیاست های تثبیت قیمت هاست که متاسفانه صدمه زیادی به صنعت زده است.

وی ادامه داد: هزینه های سر بار صنعت داروسازی هر سال رو به افزایش است، اما قیمت دارو افزایش چندانی ندارد. از طرف دیگر، تا قبل از سیاست های جدید ارزی، صنعت داروسازی با ارز ۳۸۰۰ تومانی مواد اولیه را وارد می کرد، اما حالا با ارز ۴۲۰۰ تومانی، مشکلات افزایش قیمت را دارد. لذا، باید اجازه داد صنعت داروسازی خودش را با اقتصاد تطبیق دهد و دولت به واسطه بیمه ها، از مردم حمایت کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha