عضوکمیسیون بهداشت ودرمان مجلس گفت: کمبود بیمارستان‌های توانبخشی در استان‌های مختلف کشور ، مردم را با مشکلاتی روبرو کرده است.

کمبود مراکز خدمات توانبخشی در کشور

سلامت نیوز:عضوکمیسیون بهداشت ودرمان مجلس گفت: کمبود بیمارستان‌های توانبخشی در استان‌های مختلف کشور ، مردم را با مشکلاتی روبرو کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،منوچهرجمالی سوسفی، در رابطه با کمبود بیمارستان‌های توانبخشی، گفت: بسیاری از بیماران بعد از ترخیص از بیمارستان‌ها نیاز به خدمات توانبخشی دارند.در حال حاضر بیشترین ارتباط بخش توانبخشی با سازمان‌ بهزیستی است.

تعلل در ارائه خدمات توانبخشی به ضرر بیماران است

نماینده مردم رودبار درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمبود بیمارستان‌های توانبخشی در استان‌های مختلف کشور، مردم را با مشکلات زیادی روبرو کرده است و تعلل در ارائه خدمات هزینه‌های زیادی را به خانواده بیماران و جامعه تحمیل می‌کند. 

جمالی سوسفی افزود: ارائه خدمات لازم در زمان موثر عاملی مهم برای بازگرداندن معلولان به زندگی عادی است، باید در طرح تحول سلامت به مقوله توانبخشی توجه جدی شده و برای توسعه توانبخشی منابع مالی و نیروی انسانی آن تامین شود؛ بهتر است برای ارائه بهتر خدمات توانبخشی نیروهای متخصص بیشتری به کار گرفته شود تا این افراد زودتر بتوانند به چرخه زندگی بازگردند.

افزایش بیمارستان‌های توانبخشی نیازمند اعتبار است

وی تصریح کرد: احداث بیمارستان‌های توانبخشی بسیار مهم است چرا که بسیاری از افراد تا پایان عمر به خدمات توانبخشی نیاز دارند، خدمات توانبخشی افرادی را به زندگی عادی و طبیعی برمی‌گرداند، افزایش بیمارستان‌های توانبخشی در استان‌های مختلف کشور ضروری است اما باید اعتبار مورد نیاز آن نیز وجود داشته باشد.

سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت کمبود‌های مراکز توانبخشی را رفع کنند

جمالی سوسفی ادامه داد: خدمات توانبخشی تاکنون از طریق سازمان بهزیستی، پیگیری شده است. ما قبول داریم که این خدمات به صورت کمال به مردم ارائه نشده، اما خلاء جدی در کشور وجود نداشته است، چنانچه کمبودی در این زمینه باشد باید آن را با همکاری مشترک سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت و درمان و آموزش کشور رفع کنیم.

عضوکمیسیون بهداشت ودرمان مجلس خاطر نشان کرد: بسیاری از کشور های دنیا بیمارستان‌های توانبخشی را به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند و تامین هزینه‌های مالی آن نیز توسط بیمه‌ها انجام می‌شود، اما در کشور ما بیمه‌ها با مشکلات بسیاری روبرو هستند و توانایی پرداخت هزینه‌های دیگری را ندارند، این موضوع بارها در کمیسیون مطرح شده و امیدواریم بتوانیم با همکاری وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی کشور برای سهولت و آرامش بیشتر مردم کاری انجام دهیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha