به دنبال وقوع سیل در برخی شهرهای نیمه شمالی کشور، مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی این سیلاب‌ها را ناشی از ابرهای جوششی دانست و گفت: بارش باران در نوار شمالی کشور به شکل ضعیف‌تری ادامه می‌یابد.

ابرهای جوششی عامل سیل شمال کشور/ هوای خنک تهران فعلا ماندگار است

سلامت نیوز:به دنبال وقوع سیل در برخی شهرهای نیمه شمالی کشور، مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی این سیلاب‌ها را ناشی از ابرهای جوششی دانست و گفت: بارش باران در نوار شمالی کشور به شکل ضعیف‌تری ادامه می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،احد وظیفه  در مورد بارش‌های روز جمعه (۱۳ مهرماه) در نوار شمالی کشور که باعث وقوع سیلاب در برخی شهرها نیز شد، اظهار کرد: بارندگی روز جمعه ناشی از ابرهای جوششی بود اما با کاهش دمایی که روز گذشته (۱۴ مهرماه) رخ داد، ابرهای جوششی به ابرهای پوششی با سطوح پایین تبدیل شدند.

وی ادامه داد: روز گذشته در نوار شمالی کشورابرهای پوششی فعال بودند و در نتیجه در غالب مناطق، بارش‌ها به شکل باران‌ریزه بود. ضمن اینکه بارش شمال کشور دیروز (۱۴ مهرماه) نسبت به روز قبل‌تر ضعیف‌تر بود.


تداوم بارش‌ها در نیمه شمالی ایران به شکل ضعیف‌تر

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد روند فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور گفت: امروز (۱۵ مهرماه) جریانات شرقی در دریای خزر حاکم خواهد بود که رطوبت را از شرق به غرب دریای خزر منتقل می‌کند و بارش‌ها بیشتر به غرب دریای خزر- استان گیلان و شهرهایی مثل آستارا و گردنه حیران - معطوف خواهد شد و در بقیه مناطق بارش‌ها به‌تدریج ضعیف‌تر می‌شود.

وظیفه در ادامه در مورد وضعیت جوی تهران نیز اظهار کرد: روز گذشته در تهران کاهش دما و بارش باران باعث خنکی و بهبود کیفیت هوای این شهر شد. انتظار داریم این روند خنکی تا دو روز آینده در تهران ماندگار باشد و به‌تدریج هوا تا حدود سه‌ درجه گرم‌تر می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین گفت: در شمال شرق کشور سامانه هوای خنک جریان دارد که هوای این منطقه را حداقل تا روز سه‌شنبه (۱۷ مهرماه) خنک نگه‌ می‌دارد.

وظیفه در پایان از پیش‌بینی گرد و غبار برای برخی نقاط شرق کشور خبر داد و اظهارکرد: روز گذشته (۱۴ مهرماه) وزش باد در مناطق شرقی کشور به حد قابل توجهی افزایش یافت. امروز (۱۵ مهرماه) همچنان وزش باد تداوم دارد و حتی احتمال خیزش گرد و خاک و طوفان شن در زابل وجود دارد. این وضعیت در حمل و نقل جاده‌ای باعث کاهش دید می‌شود و در حمل و نقل ریلی احتمال مخاطرات را افزایش می‌دهد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha