معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران از پذیرش ۵۱ پسر زیر ۱۸ سال معتاد در مراکز بهزیستی تهران خبر داد

گُل، در صدر جدول مصرف پسران معتاد زیر 18 سال

سلامت نیوز:معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران از پذیرش ۵۱ پسر زیر ۱۸ سال معتاد در مراکز بهزیستی تهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، فرزانه جوادی در نشست خبری پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته ملی کودک در مورد تعداد کودکان مبتلا به اعتیاد اظهار کرد: از آبان ماه سال گذشته طرحی را به صورت پایلوت در استان سیستان و بلوچستان برای پذیرش کودکان معتاد اجرا کردیم که در نظر داریم چنین طرحی را در استان تهران نیز راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه درمان کودکان معتاد زیر ۱۸ سال حلقه مفقوده‌ای است که با توجه به مصرف مواد مخدر در جامعه باید آن را کاهش داد، افزود: هم اکنون در مرکز نگهداری از کودکان معتاد استان تهران ۵۱ پسر معتاد پذیرش و نگهداری شده‌اند که مصرف مواد مخدر گل، شیشه، تریاک، هروئین و متادون به ترتیب در میان آنها شایع است.

جوادی با اشاره به وضعیت خانوادگی این کودکان گفت: از بین این کودکان زیر ۱۸ سال ۴۶ نفر دارای خانواده و پنج نفر فاقد خانواده بوده‌اند.

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران به وضعیت تحصیلی این کودکان اشاره و بیان کرد: ۴۶ نفر از این کودکان از مدرسه اخراج، پنج نفر مشغول به تحصیل، هشت نفر بی‌سواد، هفت نفر ابتدایی، ۲۵ نفر تحصیلات سیکل، ۱۰ نفر دبیرستانی و یک نفر در مقطع دیپلم تحصیلات داشت.

به گفته جوادی هنوز مرکز پذیرش دختران معتاد زیر ۱۸ سال نداریم و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در آینده چنین مرکزی را راه‌اندازی خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha