عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس از کمبود شدید دامپزشک متخصص حیات وحش در کشور انتقاد کرد و گفت: ذخایر ژنتیکی کشور نباید قربانی بی برنامگی و بی احتیاطی مسئولان ذیربط شود.

کمبود شدید دامپزشک متخصص حیات وحش در کشور

سلامت نیوز:عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس از کمبود شدید دامپزشک متخصص حیات وحش در کشور انتقاد کرد و گفت: ذخایر ژنتیکی کشور نباید قربانی بی برنامگی و بی احتیاطی مسئولان ذیربط شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،علی‌محمد شاعری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، یکی از عوامل اصلی تهدیدکننده تنوع زیستی و جمعیت حیات وحش را عدم مراقبت‌های بهداشتی و درمانی مناسب دانست و گفت: متاسفانه در کشور با کمبود شدید دامپزشک متخصص حیات وحش مواجه هستیم.

 

نبود طرح درمان و بهداشت و تهدید جان حیات وحش
به دلیل نبود طرح جامع بهداشت و درمان حیات وحش نسل بسیاری از حیات وحش کشور در معرض انقراض قرار گرفته است

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: از سویی طرح جامعی نیز برای درمان و بهداشت حیات وحش نداریم به همین دلیل نسل بسیاری از حیات وحش کشور در معرض انقراض قرار گرفته است.

وی علت تلف شدن 5 گورخر ایرانی را کمبود نیروی متخصص در محیط زیست دانست و ادامه داد: بیماری‌ها یکی از عوامل تهدیدکننده حیات وحش به شمار می‌رود بنابراین باید نیروی متخصص و دامپزشک به اندازه کافی در کشور برای درمان حیات وحش داشته باشیم.

ذخایر ژنتیکی کشور نباید قربانی بی برنامگی و بی احتیاطی مسئولان ذیربط شوند

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه حیات وحش ذخایر طبیعی و ژنتیکی کشور هستند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی و وزارت علوم باید تمهیدات لازم را برای تربیت نیروی متخصص اتخاذ کنند؛ ذخایر ژنتیکی کشور نباید قربانی بی برنامگی و بی احتیاطی مسئولان ذیربط شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha