مدیرکل توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور گفت: هزینه حق پرستاری مبتلایان به ضایعه نخاعی تحت پوشش این سازمان از آبان به صورت الکترونیکی به حساب شخصی آنان واریز می شود.

واریز حق پرستاری مبتلایان ضایعه نخاعی، الکترونیکی شد

سلامت نیوز:  مدیرکل توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور گفت: هزینه حق پرستاری مبتلایان به ضایعه نخاعی تحت پوشش این سازمان از آبان به صورت الکترونیکی به حساب شخصی آنان واریز می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، کاظم نظم ده روز چهارشنبه خاطرنشان کرد: مبالغ هزینه حق پرستاری مبتلایان به ضایعه نخاعی از حدود 200 هزار تا 300 هزار تومان در ماه متفاوت است که علاوه بر سایر خدمات به آنان پرداخت می شود.


وی تصریح کرد: 33 هزار فرد مبتلا به ضایعه نخاعی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که سطح آسیب آنان، گردنی، پشتی و کمری است.
وی با تاکید بر ارائه خدمات سریع و بی واسطه به گروه های هدف بهزیستی با حفظ کیفیت خدمات، گفت: پرداخت حق پرستاری طبق قانون سنوات گذشته برای مبتلایان به ضایعه نخاعی ادامه داشته است اما اعتبار آن از ستاد به استان ها و سپس به شهرستان ها تخصیص داده می شد اما فرآیند تخصیص و ابلاغ آن، طولانی و وقت گیر بود و ارائه خدمات را دچار مشکل می کرد.


مدیرکل توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: بنابراین در راستای بازبینی ارائه خدمات به مبتلایان به ضایعات نخاعی و پس از هفت ماه کار کارشناسی مقرر شد پرداخت ها به شکل الکترونیک و به حساب خود مبتلایان با کد ملی واریز شود.


نظم ده گفت: میزان مبالغ حق پرستاری بنا به تشخیص سطح آسیب و نیاز فرد دارای معلولیت، تعیین می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه نیازهای افراد دارای ضایعه نخاعی از سراسر کشور وارد سایت سراسری می شود، خوشبختانه در این زمینه، فرد پشت نوبتی برای دریافت حق پرستاری نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha