شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 257317

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی گفت: پولیپ‌ها انواع مختلفی دارد که برخی از آنها پیش سرطانی بوده و به طور کلی زمان تبدیل شدن پولیپ به سرطان متوسط 7 سال به طول می‌انجامد.

مدت زمان تبدیل پولیپ به توده سرطانی

سلامت نیوز:دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی گفت: پولیپ‌ها انواع مختلفی دارد که برخی از آنها پیش سرطانی بوده و به طور کلی زمان تبدیل شدن پولیپ به سرطان متوسط 7 سال به طول می‌انجامد.

به گزارش سلامت نیوز ، همایون زجاجی در هجدهمین کنگره گوارش و کبد ایران اظهار داشت: در حاشیه این کنگره کارگاه بازآموزی آندوسکوپی و کلونوسکوپی با هدف ارتقاء توانمندی‌های پزشکان متخصص داخلی برگزار شد که برگزاری چنین کارگاه هایی کمک می‌کند تا پزشکان متخصص داخلی بتوانند گزارش استاندارد  و علمی از نتیجه آندوسکوپی و کلونوسکوپی ارائه دهند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی در مورد هزینه انجام آندوسکوپی و کلونوسکوپی گفت: این مسئله در بخش دولتی و خصوصی متفاوت است و تعرفه یکسانی ندارد.

زجاجی با اشاره به اینکه بیماری‌های گواشی جزو شایع‌ترین بیماری‌ها در اجتماع است، افزود: 30 درصد از مردم در طول عمر خود به مشکلات گواشی مبتلا می‌شوند که نیاز به مراجعه به پزشک دارند.

وی اعلام کرد:‌ بسیاری از بیماری‌های  گوارشی قابل پیشگیری است و حتی سرطان روده بزرگ در صورتی که در مراحل اولیه و ابتدایی به خوبی در کلونوسکوپی تشخیص داده شود قابل پیشگیری و درمان است و در واقع آندوسکوپی و کلونوسکوپی دقیق تشخیص زودرس و درمان به موقع را به ارمغان می‌آورد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی با اشاره به اینکه پولیپ می‌تواند از ضایعات پیش سرطانی باشد،‌گفت:‌ پولیپ‌ها انواع مختلفی دارد که برخی از آنها پیش سرطانی بوده و به طور کلی زمان تبدیل شدن پولیپ به سرطان متوسط 7 سال به طول می‌انجامد. بنابراین اگر در این هنگام تشخیص به موقع انجام شود می‌توانیم سرطان را به موقع درمان کنیم.

زجاجی گفت: بنابراین افراد بالای 50 سال و کسانی که سابقه سرطان روده بزرگ و معده در خانواده دارند انجام کلونوسکوپی و آندوسکوپی در دوره زمانی 5 تا 10 سال برای آنها توصیه می‌شود.

وی در مورد علائم سرطان معده گفت: این سرطان علائم ابتدایی چندانی ندارد و می‌تواند با درد مبهم و سوءهاضمه همراه باشد که پزشک اگر تشخیص به موقع دهد با آندوسکوپی می‌توان این بیماری را به موقع شناسایی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha