رئیس تالار تشریح پزشکی قانونی استان تهران گفت: مسمومیت و گازگرفتگی با (مونوکسیدکربن) علت مرگ دو کارتون خواب پارک چیتگر بود.

گاز گرفتگی، علت مرگ 2 کارتون خواب پارک چیتگر است

سلامت نیوز:رئیس تالار تشریح پزشکی قانونی استان تهران گفت: مسمومیت و گازگرفتگی با (مونوکسیدکربن) علت مرگ دو کارتون خواب پارک چیتگر بود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محمد جواد هدایت شده با اشاره به اینکه در یک هفته گذشته در برخی رسانه ها و فضای مجازی اعلام شده بود که سرمازدگی علت مرگ دو کارتون خواب در پارگ چیتگر بوده، افزود: در بررسی های پزشکی قانونی که بر روی اجساد این دو تن انجام شد، مشخص شد که علت مرگ، گاز گرفتگی بوده است.


وی خاطرنشان کرد: جسد دو مرد از کلانتری چیتگر که در داخل یکی از بوستان های این منطقه فوت شده بودند بعد از اعلام مرگ از سوی اورژانس به پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده بود.


رئیس تالار تشریح پزشکی قانونی استان تهران گفت: این دو نفر ارجاعی به پزشکی قانونی استان تهران یکی حدود 70سال و دیگری بین 50تا 55 سال سن داشتند و بر اساس اعلام کلانتری در چادر یکی از بوستان های چیتگر زندگی می کردند.
وی ادامه داد: افروختن ذغال در درون چادر و آزاد شدن گاز مونوکسید کربن و مسمومیت با این گاز علت مرگ این دوتن بوده است و این گاز گرفتگی ناشی از روشن بودن گاز پیک نیک نیست.


هدایت شده اعلام کرد: برخی اوقات سوال می شود که آیا روشن کردن ذغال در درون فضاهایی مانند چادر می تواند موجب گازگرفتگی و مسومیت ناشی از آن شود، باید گفت: هر گونه منبعی که گاز مونوکسید کربن تولید کند، می تواند مسمومیت ایجاد کند و چادر هم می تواند یکی از اماکنی باشد امکان این مسمومیت در صورت افروختن ذغال را دارد.
وی به هموطنان توصیه کرد: آمار گازگرفتگی در نیمه دوم هرسال بیشتر است و بنابراین هموطنان در هر شرایطی برای گرم کردن محیط خود به خصوص در ایام تعطیلات برای تفریح از چادرهای مسافرتی استفاده می کنند، می خواهیم که توصیه های ایمنی در استفاده از وسایل گرمایش را رعایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha