وزیر بهداشت در اولین نشست کمیسیون عالی تعهدات وزارت بهداشت گفت: هدف قطعی ما حذف طرح تعهد خدمت نیروی انسانی در آینده است، اما طرح باید در خدمت ارتقای آموزش باشد.

حذف طرح تعهد خدمت نیروی انسانی در آینده از اهداف وزارت بهداشت

سلامت نیوز: وزیر بهداشت در اولین نشست کمیسیون عالی تعهدات وزارت بهداشت گفت: هدف قطعی ما حذف طرح تعهد خدمت نیروی انسانی در آینده است، اما طرح باید در خدمت ارتقای آموزش باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، اولین نشست کمیسیون عالی تعهدات وزارت بهداشت با حضور وزیر بهداشت، رییس و سه نفر از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت برگزار شد. در این نشست دو موضوع نوع و میزان تضامین حسن اجرای تعهدات دانش آموختگان و معافیت افراد بالای ۴۵ سال از انجام طرح تعهد خدمت نیروی انسانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر بهداشت در این نشست، گفت: هدف قطعی ما حذف طرح تعهد خدمت نیروی انسانی در آینده است، اما طرح باید در خدمت ارتقای آموزش باشد و دلیل ادغام وزارت بهداری و آموزش عالی این بود که فیلدی فراهم شود تا بتوانیم تبحر و مهارت دانشجویان را افزایش دهیم که  از این ظرفیت استفاده نکردیم، اما باید در آموزش، فیلد طرح وجود داشته باشد تا دانشجویان به محیط بروند و با نحوه ارائه خدمات به بیماران آشنا شوند و مهارت های لازم را کسب کنند.

هاشمی تاکید کرد: همه باید به قانون تمکین کنیم و اگر جایی مشکل داریم لازم است با اصلاح آن کار را پیش ببریم.

نباید اجازه دهیم به سهمیه بومی خدشه‌ای وارد شود

هاشمی با اشاره به سهمیه ۳۰ درصد بومی مناطق محروم گفت: باید از سهمیه بومی حسن استفاده را داشته باشیم که قرار شد یک بار برای همیشه مشکلات نیروی انسانی در مناطق محروم را حل کنیم و باید اجرای این قانون را ادامه دهیم و اجازه ندهیم به آن خدشه ای وارد شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: تربیت نیروهای بومی بزرگترین ثروت درمان کشور است چون امسال ۶۰۰ نیروی انسانی بومی در مناطق محروم مستقر می شوند که باید سه برابر زمان تحصیل خود را در این مناطق بمانند، بنابراین، این ظرفیت بسیار خوبی برای کشور است.

در کمیسیون عالی تعهدات، معاون حقوقی و امور مجلس به عنوان رییس، مدیرکل حقوقی وزارت بهداشت به عنوان دبیر و معاونین آموزشی، بهداشت، درمان و توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت به عنوان عضو کمیسیون عضویت دارند.

 در این نشست، دکتر شهریاری رییس، دکتر خاتمی، نایب رییس اول، دکتر ادهمی و دکتر رنجبرزاده، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز، حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha