معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: شورای فقهی و حقوقی معاونت زنان ریاست جمهوری به همراه نمایندگان مجلس بر روی موضوع کاهش سن ازدواج دختران کار می‌کند.

کاهش سن ازدواج در شورای فقهی و حقوقی معاونت زنان بررسی می‌شود

سلامت نیوز:معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: شورای فقهی و حقوقی معاونت زنان ریاست جمهوری به همراه نمایندگان مجلس بر روی موضوع کاهش سن ازدواج دختران کار می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، معصومه ابتکار در خصوص ورود معاونت زنان ریاست جمهوری به بحث قانون کاهش سن ازدواج گفت: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در بحث قانون کاهش سن ازدواج دختران در جاهایی که اجازه قانونی داشته ورود پیدا و پیشنهاد‌هایی را نیز مطرح کرده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه افزود: شورای فقهی معاونت نیز در برخی از مسائل نظر خود را داده است اما هنوز هم بسیاری از مسائل در خصوص این قانون در دست بررسی کارشناسان است

وی با اشاره به اینکه هنوز در برخی از مناطق ازدواج کودکان رخ می‌دهد، ادامه داد: شاید تعداد این ازدواج‌ها خیلی کم باشد اما وجود دارد و نمی‌توان از کنار آن به‌سادگی گذشت. در برخی از نقاط و شهرستان‌ها کودکان ازدواج می‌کنند و این آسیب بسیار زیادی به آن‌ها می‌زند خصوصاً از نظر روحی جسمی و روانی این کودکان به‌شدت دچار آسیب می‌شوند. بررسی‌ها نشان داده که آمار طلاق در این کودکان نیز بیشتر است و این موضوع تبعات بیشتری را برای این کودکان به همراه دارد.

ابتکار تصریح کرد: وضعیت و شرایط کودکان باید به‌صورت جدی توسط همه ارگان‌ها و سازمان‌های متولی مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: یک بحث بررسی ازدواج کودکان حقوقی و قضائی است و ما هم در این حوزه فعال هستیم. شورای فقهی و حقوقی معاونت زنان به همراه نمایندگان مجلس روی این موضوع کار می‌کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha