یک روان‌شناس گفت: نسل جدید در حصار فضای مجازی محبوس شده‌ و این مسئله آن‌ها را به سمت اعتیاد به اینترنت به‌پیش می‌برد.

نسل جدید در حصار فضای مجازی محبوس شده است

سلامت نیوز: یک روان‌شناس گفت: نسل جدید در حصار فضای مجازی محبوس شده‌ و این مسئله آن‌ها را به سمت اعتیاد به اینترنت به‌پیش می‌برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،سمانه نجفی،  گفت: متأسفانه شاهدیم که نسل جدید ساعت‌های زیادی را در فضای مجازی سپری می‌کنند و به فضای مجازی اعتیاد پیداکرده‌اند آن‌ها شاید ساعت‌ها با پدر و مادر خود هم‌کلام و هم‌صحبت نشوند و تنها وقت و زمان خود را صرف صحبت با دوستان مجازی کنند.

روان‌شناس و مدیر مرکز مشاوره امید با اشاره به اینکه اعتیاد اینترنتی موضوعی است که این روزها این گروه از افراد را تهدید می‌کند در ادامه افزود: نباید گمان کرد که تأثیر این اعتیاد از اعتیاد به مواد مخدر کمتر است، زیرا چت‌گردی و دانلود و ورود به سایت‌های مختلف می‌تواند خطرات زیادی را برای نسل جوان به همراه داشته باشد.

این روان‌شناس در ادامه افزود: این گروه از افراد ازنظر روحی حساس‌تر از سایرین هستند زود عصبانی می‌شوند و از کوره در می‌روند. نسبت به سایر اعضای خانواده با خشونت بیشتری رفتار می‌کنند و کمتر در تفریحات گروهی خانواده و دوستان شرکت می‌کنند. این گروه از افراد در صورت قطع اینترنت واکنش‌های عصبی از خودشان نشان می‌دهند که بیان‌کننده اعتیاد به اینترنت در این افراد است.

نجفی با اشاره به اینکه این نوع اعتیاد نیز باید در طی زمان درمان شود، افزود: در برخی از موارد این افراد باید تحت نظر روان‌شناس و روان‌پزشک قرار بگیرند. آن‌ها باید بپذیرند که به فضای مجازی اعتیاد پیدا کردند تا بتوانند این موضوع را در خودشان حل‌وفصل کنند.

وی با اشاره به اینکه جایگزینی تفریحات گروهی می‌تواند کمک زیادی به این افراد کند، در ادامه افزود: تفریحات دسته‌جمعی و فعالیت‌های اجتماعی می‌تواند به کاهش حضور فرد معتاد به اینترنت در فضای مجازی کمک کند. خواندن کتاب نیز جایگزین مناسبی است که می‌توان با آن اعتیاد به اینترنت را ترک کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha