دوشنبه شب خبر رسید که به تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه ای در ناحیه 4 آموزش‌و‌پرورش شهر اصفهان تجاوز شده است. این خبر برای اولین بار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد تا اینکه دیروز تعدادی از مسئولان صحت آن را تایید کردند و درباره جزییات آن اخباری منتشر شد.

سكوت دانش‌آموزان در برابر «قمه»!

سلامت نیوز:دوشنبه شب خبر رسید که به تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه ای در ناحیه 4 آموزش‌و‌پرورش شهر اصفهان تجاوز شده است. این خبر برای اولین بار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد تا اینکه دیروز تعدادی از مسئولان صحت آن را تایید کردند و درباره جزییات آن اخباری منتشر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قانون ، والدین یکی از دانش آموزان گفته که کودک‌شان از ترس توانایی صحبت کردنش را از دست داده و روی دست یکی از کودکان با چاقو ردی گذاشته‌اند تا نتواند صحبت کند. یکی دیگر از والدین هم گفته که ما برگه پزشکی قانونی هم به همراه داریم. مادر و پدر یکی دیگر از دانش آموزان هم گفته چرا مدرسه دوربین نداشته و دانش آموزان با ترس و لرز وارد مدرسه می‌شوند و از سرویس بهداشتی می‌ترسند. همچنین یکی دیگر از والدین از داشتن اطمینان به اولیای مدرسه سخن گفته و اینکه در این مدرسه 400 دانش آموز درس می‌خوانند و با چه اطمینانی بچه‌ها را به این مدرسه فرستاده اند. البته گفته می‌شود که دوربین مدرسه هم دستکاری شده است. از سوی دیگر از صبح دیروز 12 آذر تعدادی از خانواده دانش آموزان در مقابل این مدرسه تجمع کردند.

به گفته مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در حال حاضر تحقیقات در این زمینه در حال انجام است. به گزارش ایسنا علیرضا مهدی، مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز با اشاره به این موضوع گفت:« به محض اینکه اداره کل آموزش و پرورش از این موضوع مطلع شد، اداره کل و ناحیه مربوطه بررسی‌های خود را روی موضوع آغاز کردند». وی افزود: «در حال حاضر تحقیقات در این زمینه در حال انجام است و برخی از والدین دانش‌آموزان ادعایی مبنی بر تجاوز دارند و پرونده این موضوع سریع تشکیل شده و به مراجع قضایی ارسال شده است. فرد مورد اتهام دستگیر شده ویکی از اعضای انجمن اولیا و مربیان مدرسه بوده است». مهدی تاکید کرد: «منتظر نظر نهایی پزشکی قانونی هستیم، آموزش و پرورش ناحیه چهار نیز از این فرد به دلیل از بین بردن شأن آموزش و پرورش شکایت کرده است». همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از والدین کودکان، فرد متجاوز یکی از اعضای اولیا و مربیان مدرسه است که به دانش‌آموزان در دستشویی مدرسه تجاوز می‌کرده‌است. این ماجرا دو سال به طور مستمر اتفاق می‌افتاده و فرد متجاوز با نام «نادری» کودکان را با قمه تهدید می‌کرده است که اگر این موضوع را فاش کنند، خانواده‌های‌شان را به قتل می رساند.

کودکان نیز از ترس تهدیدهای فرد متجاوز به مدت یک سال مورد تجاوز جنسی این مرد و همدستان احتمالی‌اش قرار می‌گرفتند و همچنان سکوت می‌کردند.اما مهر این سکوت زمانی شکسته شد که یکی از دانش‌آموزان موضوع را با مشاور مدرسه در میان گذاشت و پیگیری خانواده‌ها را به همراه داشت. خبرها حاکی از آن است که والدین این دانش‌آموزان با تجمع در محل دبستان این عمل وقیحانه را مورد اعتراض قرار دادند و خواستار برخورد قانونی و اشد مجازات از سوی قوه قضاییه و آموزش و پرورش برای این افراد خاطی و شیطان صفت شدند. گفتنی است این ماجرا با همدستی مدیر مدرسه که یک خانم هم بوده،اتفاق افتاده است.

تجاوز به دانش‌آموزان اصفهانی به مدت دو سال اتفاق می افتاده است!

در حالی که خبرها از تجاوز به دانش‌آموزان اصفهانی منتشر شده و والدین هم از تجاوز به فرزندان‌شان خبر داده‌اند، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفته است: «موضوع اتفاق افتاده در یکی از مدارس پسرانه اصفهان در حد کودک‌آزاری و تجاوز به اثبات نرسیده است». به گزارش ایرنا دیروز در اصفهان شایعه شده است فردی غیر از کادر آموزشی این مدرسه به چند دانش آموز تعرض کرده است.علی اصفهانی، دادستان اصفهان افزود: این موضوع 10 آذر امسال با شکایت چهار نفر از اولیای دانش‌آموزان یکی از مدارس شهر اصفهان به دستگاه قضایی اعلام شد. وی اضافه کرد: « در این گزارش اعلام شد که فردی که یکی از اولیای همان مدرسه و عضو انجمن اولیا و مربیان مدرسه بوده است، تعدادی از دانش آموزان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است».دادستان اصفهان افزود:«پس از اعلام گزارش به دستگاه قضایی، تحقیقات مقدماتی صورت گرفت و دانش آموزانی که ادعای تعرض جنسی در مورد آن‌ها اعلام شده بود به پزشکی قانونی معرفی شدند». وی تصریح کرد: «متهم نیز دستگیر و تاکنون موضوع را انکار کرده است و تحقیقات مقدماتی درباره ابعاد این ماجرا همچنان ادامه دارد و خبرهای تکمیلی اعلام خواهد شد». اصفهانی با تاکید بر قاطعیت، دقت و سرعت دستگاه قضایی در برخورد با جرایم گفت: «والدین و خانواده‌ها مطمئن باشند که اگر جرم این فرد که خود نیز از اولیای دانش آموزان است اثبات شود توسط دستگاه قضایی مجازات می شود».

افزایش 36 درصدی کودک آزاری در 6ماهه نخست امسال در اصفهان

تجاوز به دانش‌آموزان اصفهانی در حالی رخ می‌دهد که ثبت یک هزار و 286 گزارش رسمی کودک آزاری در استان اصفهان، حکایت از آن دارد که آتش زیر خاکستر کودک آزاری در لایه‌های پنهان جامعه همچنان روشن است و شعله‌های آن، حقوق و نیازهای اولیه کودکان را در لابه‌لای آسیب های اجتماعی مانند فقر، اعتیاد، بیکاری و ... می‌سوزاند، از حق ممنوع بودن تنبیه و وادار کردن بچه ها به کار و خیابان گردی گرفته تا نیاز دسترسی به بهداشت و سلامت جسمی و روانی، امکانات آموزشی، محبت و توجه در کانون خانواده. نا آگاهی بعضی پدر و مادرها از چهارچوب رفتاری درست با کودک در کنار مشکل فقر و آسیب‌های اجتماعی باعث افزایش کودک آزاری در استان اصفهان شده است.

کودک آزاری حلقه ای کوچک اما مهم از مشکلات است که در کنار زنجیره ای از آسیب های دیگر در خانواده‌ها کامل می شود و پیامدهای آن در رشد و تربیت کودکان آنچنان اثرگذار است که کودکان آسیب دیده را وارد چرخه معیوبی از رفتارها و عادت ها می‌کند که تا پایان عمر ادامه خواهد یافت. این آمار را مرتضی پدریان جامعه شناس در گفت وگو با ایسنا داده است. همچنین به گزارش ایرنا که در 13 آبان امسال منتشر شده، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفته است: گزارش کودک آزاری به اورژانس اجتماعی در 6 ماه نخست سال جاری در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 36 درصد افزایش یافته است. مرضیه فرشاد گفته است: از آغاز سال تاکنون هزار و 286 مورد تماس تلفنی با موضوع کودک آزاری در اورژانس اجتماعی ثبت شد که کارشناسان بر حسب موقعیت به این موارد ورود و مداخله کردند.

وی افزایش گزارش‌های کودک آزاری را به نوعی مثبت دانست و یادآور شد : این افزایش گزارش، مبین آگاه شدن مردم در مواجه با پدیده کودک‌آزاری است و چه بسا در گذشته شاهد کودک‌آزاری‌هایی بودیم که مردم از کنار آن بی‌تفاوت عبور می‌کردند. وی با اشاره به تفکیک جنسیتی موارد ثبت شده کودک آزاری در این مدت، خاطرنشان کرد : 55 درصد این آمار کودکان دختر و 45 درصد، پسران بودند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به کودکی که مدتی پیش در اصفهان جان خود را از دست داد و بسیاری علت آن را کودک آزاری بیان کردند، تصریح کرد : تنها مرجع اعلام وقوع کودک‌آزاری در چنین اتفاقاتی پزشک قانونی است و تاکنون در این مورد خاص این امر محرز نشده است.فرشاد ادامه داد : مصرف موادمخدر از سوی والدین می تواند خانواده ها را برای وقوع پدیده کودک آزاری مستعد کند و به میزان افزایش شیوع و مصرف آن در جامعه با افزایش کودک آزاری روبه‌رو خواهیم بود.وی با تاکید بر اینکه همه مردم در برابر کودکان مسئولیت اجتماعی دارند و نباید در برابر چنین پدیده ای بی تفاوت باشند، یادآور شد : شهروندان با اطلاع رسانی به 123 اورژانس اجتماعی می توانند جان یک کودک را نجات دهند. مدیرکل بهزیستی اصفهان تصریح کرد: کودک آزاری انواع مختلفی دارد اما مردم آن را در ضرب و شتم خلاصه می‌کنند، محروم کردن کودکان از حقوق‌شان و غفلت از نیازهای آن‌ها کودک آزاری محسوب می‌شود. هم‌اکنون در استان اصفهان 38 خانه کودک و نوجوان غیر دولتی و یک شیرخوارگاه دولتی از 450 نوزاد ، کودک و نوجوان نگهداری می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha