آنتی بیوتیک طبیعی عسل مزین به زردچوبه یک جایگزین مناسب برای انواع شیمیایی این داروها است و باعث تخریب و نابودی باکتری ها و ویروس های موجود در بدن می شود.

روشی آسان برای تهیه یک آنتی بیوتیک قوی خانگی

سلامت نیوز: آنتی بیوتیک طبیعی عسل مزین به زردچوبه یک جایگزین مناسب برای انواع شیمیایی این داروها است و باعث تخریب و نابودی باکتری ها و ویروس های موجود در بدن می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، آنتی بیوتیک ها بعد از مسکن دومین دسته از داروهای پرمصرف کشور محسوب می شوند که بسیاری از آنها را می توان بدون نسخه پزشک از داروخانه ها تهیه کرد. همین امر باعث شده بسیاری از افراد با ظهور اولین نشانه های سرماخوردگی یا مشکل در دفع ادرار و … مثل «نقل و نبات» آنتی بیوتیک مصرف کنند. گرانی هزینه های درمانی هم شیوع مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها را چند برابر کرده غافل از اینکه مصرف نادرست و نابجای این داروها می تواند جان فرد و حتی اطرافیانش را به خطر بیندازد، به خصوص اگر بیمار دوره مصرف آنتی بیوتیک را کامل نکند.

تجویز و مصرف آنتی بیوتیک ها برای مقابله با بیماری های مختلفی بسیار رایج است. در حالت کلی انواع آنتی بیوتیک ها وجود دارد که برای مقابله با عوامل بیماری ای که باعث ایجاد عفونت و بیماری های مختلف می شوند قابل استفاده اند. اما هر چه علم پیشرفت می کند مشخص می شود که مصرف بی رویه و نادرست آنتی بیوتیک ها عوارض نامطلوب زیادی دارد به گونه ای که پیش بینی می شود در دهه های آینده تأثیر خود را از دست بدهند. بنابراین بهتر است برای بیماری ها و ناخوشی های ساده تر به سراغ این داروها نروید و انواع طبیعی آن ها را انتخاب کنید؛ چون فاقد عوارض جانبی نامطلوب و آسیب رسان هستند. شما می توانید با دو ترکیب ساده یعنی زردچوبه و عسل یک آنتی بیوتیک خانگی بدون مواد افزودنی و ترکیبات شیمیایی ساخته و مصرف کنید. با ما باشید تا بیشتر با این نوع آنتی بیوتیک آشنایتان کنیم.

برخی عوارض آنتی بیوتیک ها

آنتی بیوتیک ها باعث از بین رفتن باکتری های خوب و مفید روده ها می شوند، آلرژی های پوستی ایجاد کرده و باعث بروز مشکلات گوارشی می شوند. به همین دلیل بهتر است برای سرماخوردگی های ساده و مشکلاتی از این دست خیلی زود به سراغ این داروهای شیمیایی نروید. جایگزین های طبیعی مناسبی برای این داروها وجود دارند. فقط کافی است دست به کار شوید و با ترکیبات ساده آنتی بیوتیک های مخصوص خود را بسازید.

آنتی بیوتیک زردچوبه و عسل

اکثر خواص زردچوبه از وجود ترکیبی به نام کورکومین ناشی می شود. این ترکیب فعال باعث کنترل التهاب بدن شده و مولکول های خطرناک را نابود می کند. زردچوبه قدرت تخریب باکتری هایی مانند هلیکوباکتری (مسئول اصلی زخم معده و بیماری های گوارشی) را نیز دارد.

در هر خانه ای زردچوبه و مقداری عسل یافت می شود. ریشه زردچوبه و عسل حاوی خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی دارند و به تقویت دستگاه ایمنی بدن کمک زیادی می کنند. این دو ترکیب صد در صد طبیعی حتی به طور جداگانه نیز برای مقابله با ویروس ها، باکتری ها و تمام میکروارگانیسم هایی که در عملکرد بدن اختلال ایجاد می کنند استفاده می شوند. با این حال ترکیب این دو برای ساخت یک آنتی بیوتیک موثرتر است و خواص آن ها را بیشتر می کند.

 خواص زردچوبه

زردچوبه حاوی بیش از 150 نوع خاصیت درمانی است که از بین آن می تواند به قدرت ضدالتهابی، خواص ضدمیکروبی و آنتی اکسیدانی آن اشاره کرد. اکثر خواص زردچوبه از وجود ترکیبی به نام کورکومین ناشی می شود. این ترکیب فعال باعث کنترل التهاب بدن شده و مولکول های خطرناک را نابود می کند. زردچوبه قدرت تخریب باکتری هایی مانند هلیکوباکتری (مسئول اصلی زخم معده و بیماری های گوارشی) را نیز دارد.

 خواص عسل

عسل شهرت زیادی در دارا بودن ویتامین ها و اسیدهای آمینه ضروری دارد. این ماده غذایی آنتی بیوتیک طبیعی است و می توان از آن در ترکیب ده ها درمان خانگی استفاده کرد. عسل دارای آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضدالتهابی قوی است که با آسیب های اکسیداتیو ناشی از فعالیت رادیکال های آزاد و سموم مقابله می کند. عسل همچنین در درمان زخم ها و سوختگی های سطحی موثر است. چون التیام بخش پوست بوده و از بروز عفونت ها پیشگیری می کند.

روش تهیه آنتی بیوتیک عسل و زردچوبه

این آنتی بیوتیک خانگی را «عسل مزین به زردچوبه» می گویند. این آنتی بیوتیک طبیعی یک جایگزین مناسب برای انواع شیمیایی این داروها است و باعث تخریب و نابودی باکتری ها و ویروس های موجود در بدن می شود. شما می توانید از این آنتی بیوتیک پرخاصیت برای پیشگیری از بیماری استفاده کنید و یا به محض مشاهده نخستین علائم بیماری های عفونی یا ویروسی به سراغ آن بروید. ترکیبات این آنتی بیوتیک در معرض دسترس بوده و تهیه آن ساده است. البته توصیه می شود در هنگام خرید عسل دقت کرده و از انواع طبیعی و باکیفیت آن خریداری کنید.

 ترکیبات لازم

عسل دارای آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضدالتهابی قوی است که با آسیب های اکسیداتیو ناشی از فعالیت رادیکال های آزاد و سموم مقابله می کند. عسل همچنین در درمان زخم ها و سوختگی های سطحی موثر است

عسل طبیعی:100 گرم (حدود یک سوم لیوان)

زردچوبه:10 گرم (حدود 1 قاشق)

 روش تهیه

داخل یک ظرف شیشه ای تمیز، عسل و زردچوبه را ریخته و هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند. اجازه دهید مواد به مدت یک شب کامل استراحت کند.

 روش مصرف

با مشاهده نخستین علائم سرماخوردگی یا بیماری های مشابه در روز اول هر یک ساعت یکبار نصف قاشق از این آنتی بیوتیک طبیعی بخورید. در روز دوم مصرف هر دو ساعت یک بار نصف قاشق میل کنید و در روز سوم، سه بار در روز نصف قاشق از این ترکیب مصرف کنید.

 ترکیب زردچوبه و عسل را در دهان بگذارید و تا به طور کامل ذوب شود. شما می توانید از این دارو به عنوان مکمل درمانی بیماری های تنفسی مختلف استفاده کنید. در این صورت نیز می توانید روزانه 3 مرتبه نصف قاشق از این آنتی بیوتیک را مصرف کنید. توصیه می شود این میزان را در شیرکاکائو حل کرده و میل کنید.

 برای پیشگیری از بیماری نیز می توانید سه مرتبه در هفته 1 قاشق (حدود 7 گرم) از این آنتی بیوتیک را میل کنید. یادتان باشد که این آنتی بیوتیک سالم و تهیه آن ساده است. بنابراین برای ارتقای سلامتی خود و جلوگیری از عوارض آنتی بیوتیک ها این دارو را برای خود تهیه و همان گونه که اشاره شد مصرف کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha