دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
کد خبر: 263672

محققان دانشگاه پردو واقع هندوستان توانستند آنالوگ شیمیایی ماده ای را بسازند که درون گونه چینی درخت نراد وجود دارد و در صورت ترکیب با داروهای سرطان موجود، خواص ضدسرطانی نشان می دهد.

درمان سرطان با عصاره درخت

سلامت نیوز: محققان دانشگاه پردو واقع هندوستان توانستند آنالوگ شیمیایی ماده ای را بسازند که درون گونه چینی درخت نراد وجود دارد و در صورت ترکیب با داروهای سرطان موجود، خواص ضدسرطانی نشان می دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، آنالوگ شیمیایی یک ترکیب شیمیایی است که ساختاری همانند ماده ای دیگر دارد؛ اما برخی از اجزای مشخص آن با دیگری متفاوت است. در واقع ممکن است آنالوگ های شیمیایی از نشر شیمیایی بسیار شبیه به هم باشند، اما از دیدگاه فیزیکی، بیوشیمیایی و دارویی خواصی بسیار متفاوت داشته باشند.


به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی،درخت نراد گونه ای از درختان همیشه سبز و برگ سوزنی است که بوی خوشی دارد. گونه چینی این درخت که یک گیاه کمیاب محسوب می شود، ماده ای را تولید می کند که خواص ضدسرطانی دارد، اما به دلیل کمیاب بودن این درخت امکان استخراج ترکیب مذکور به صورت طبیعی وجود ندارد.


بر اساس تخمین انستیتوی ملی سرطان، تنها در سال 2018 میلادی بیش از یک میلیون و 700 هزار مورد سرطان جدید در آمریکا تشخیص داده شده و 600 هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.


تا سال 2030 میلادی سرطان به یکی از عوامل اصلی مرگ و میر انسان ها بدل خواهد شد و بر اساس تخمین این انستیتو، 23.6 میلیون نفر به سرطان مبتلا خواهند شد. به همین علت بسیاری از محققان در تلاشند تا با الهام از طبیعت استراتژی های جدیدی را برای مقابله با این بیماری مزمن بیابند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Journal of the American Chemical Society منتشر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha