عسل و دارچین دو ماده‌ پرکاربرد برای درمان و پیشگیری از عوارض‌ پوستی مثل آکنه و جوش، التهابات و قرمزی پوست، چین و چروک، تیرگی پوست و... است.

ماسک آخر سالی عسل و دارچین

سلامت نیوز:عسل و دارچین دو ماده‌ پرکاربرد برای درمان و پیشگیری از عوارض‌ پوستی مثل آکنه و جوش، التهابات و قرمزی پوست، چین و چروک، تیرگی پوست و... است.

به گزار ش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،عسل و دارچین یک زوج کامل و بی‌نقص برای پوست ماست ؛ به ویژه در روزهایی که سخت مشغول تمیزکاری هستیم ، استرس بیشتری را تحمل می کنیم و آلودگی هوا هم دست بردار نیست .در ابتدا به خواص این دو ماده اشاره می کنیم :
 
خواص عسل و دارچین
عسل آنتی بیوتیک و ضدعفونی کننده است برای همین می تواند باکتری های مسئول بروز جوش ها را ناکار کند. استفاده از عسل به عنوان ماسک، مانع از تکثیر باکتری ها در پوست می شود.این ماده غذایی ترشح سموم را کنترل و منافذ پوست را تمیز می کند و می بندد.

آنتی اکسیدان های موجود در عسل، پوست را مرطوب و از بروز چین و چروک جلوگیری می کند.دارچین حاوی منگنز، منیزیم، پتاسیم، آهن، فسفر، سدیم، سلنیوم و زینک(روی) است. دارچین از ویتامین‌ها نیز بی‌بهره نیست. ویتامین های A،B1 ،B2 ،B3 ،B5 و B6 و همچنین اسید اسکوربیک و ویتامین‌های E و K نیز جزو ویتامین‌های این ادویه‌ خوش عطر هستند.


طرز تهیه ماسک عسل و دارچین
مواد لازم:
- ۳ قاشق غذاخوری عسل
- یک قاشق غذاخوری پودر دارچین
عسل را با پودر دارچین ترکیب کنید و هم بزنید تا یکدست شود.می‌توانید چند قطره آب لیموی تازه نیز به ترکیب این ماسک اضافه کنید.ماسک را روی پوست صورتتان بزنید و 20 دقیقه صبر کنید و سپس صورتتان را بشویید.


 تذکر: بهتر است قبل از استفاده از این ماسک روی صورت، ابتدا آن را روی نقطه دیگری از پوست تان مانند پوست ساعد امتحان کنید و در صورتی که پس از گذشت چند ساعت، آن محل دچار علایم حساسیت مانند خارش، سوزش ، قرمزی و ... نشد، می توانید از آن روی صورت تان استفاده کنید. علت این کار، آن است که برخی افراد به دارچین حساسیت دارند.


ماسک عسل و دارچین
ترکیب دارچین با عسل برای رفع جوش ها و تنگ کردن منافذ پوستی فوق العاده است، همچنین اگر پوست نازکی دارید به طوری که مویرگ هایتان پیداست (همان کوپروزها یا رگه های زیر پوست) نیز می توانید به ترکیب عسل و دارچین اعتماد کنید.
 
دارچین  به ظاهر ساده، میزان قابل‌توجهی اسیدهای آمینه مانند «والین»، «ترئونین»، «تریپتوفان»، «آرژنین» و «آلانین» دارد. دارچین یک ضدعفونی‌کننده‌ طبیعی است که می‌تواند با ویروس‌ها و باکتری‌ها مقابله کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Justice League vs. the Fatal Five ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    0 0
    مرسی عالی بود استاد