شهردار منطقه ۱۲ تهران درباره جمع‌آوری ضربتی معتادان در محله‌های شوش، مولوی و هرندی که اخیراً توسط نیروی انتظامی‌انجام شد، گفت: اگر نهادهایی مثل شهرداری، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش و... نسبت به احیای این محلات اقدامات لازم را انجام ندهند، ممکن است دوباره به وضعیت قبلی خود بازگردند.

اجاره ساعتی اتاق به معتادان در شوش، مولوی و هرندی

سلامت نیوز:شهردار منطقه ۱۲ تهران درباره جمع‌آوری ضربتی معتادان در محله‌های شوش، مولوی و هرندی که اخیراً توسط نیروی انتظامی‌انجام شد، گفت: اگر نهادهایی مثل شهرداری، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش و... نسبت به احیای این محلات اقدامات لازم را انجام ندهند، ممکن است دوباره به وضعیت قبلی خود بازگردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ،علی محمد سعادتی‌در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با بافت فرسوده‌ محلات شوش، مولوی و هرندی و وضعیت ساکنان آنها گفت: شهرداری در برنامه‌های خود توجه ویژه‌ای به اقتصاد خانواده‌ها در آن محدوده دارد. همچنین به حضور بنگاه‌های کارآفرین و مجموعه‌هایی که بتوانند به توسعه مشاغل خانگی کمک کنند، توجه می‌کند؛ چرا که بخش عمده‌ای از فساد ناشی از مسائل اقتصادی است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اجاره ساعتی خانه و اتاق به معتادان در این محلات صحت دارد، گفت: طبیعتاً چنین اتفاقی دور از ذهن نیست و ممکن است در این محلات اتفاق افتاده باشد. البته درخصوص قیمت اجاره اتاق نمی‌توانم صحبت کنم و شاید مسئولان پلیس بتوانند دقیق‌تر توضیح دهند.

سعادتی افزود: برخی نقاط و ساختمان‌ها که محل رخنه و نفوذ معتادان بوده‌اند، بدون صاحب هستند یا صاحبان آنها در دسترس نیستند یا خود را به روشنی معرفی نمی‌کنند. ضمناً ممکن است تعیین تکلیف قضایی این بناها و ساختمان‌ها زمانبر باشد. در حال برنامه‌ریزی تمهیداتی برای جلوگیری از نفوذ معتادان به این بناها هستیم تا زمانی که از لحاظ قضایی تعیین‌تکلیف شوند.


سعادتی یادآور شد: در قانون دیده شده که اگر املاکی بلاصاحب باشند یا محلی برای توسعه جرم و فساد باشند، دستگاه قضایی می‌تواند آنها را به نفع دولت ضبط کند. ممکن است بخش کوچکی از این ساختمان‌ها چنین سرنوشتی پیدا کنند. برخی از این ساختمان‌ها هم صاحب دارند و باید آنان را دعوت کنیم ــ‌چه در دستگاه قضایی و چه در شهرداری‌ــ تا از ملک خود به نحو بهتر و شایسته‌تری استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha