خالقی: در سال آینده نیز ارز 4200 تومانی برای واردات داروهای مورد نیاز تخصیص می‌یابد و اولویت وزارت بهداشت با تأمین داروی بیماران خاص است

اختصاص 3500 میلیارد تومان برای تأمین داروهای وارداتی در سال 98

سلامت نیوز:خالقی: در سال آینده نیز ارز 4200 تومانی برای واردات داروهای مورد نیاز تخصیص می‌یابد و اولویت وزارت بهداشت با تأمین داروی بیماران خاص است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت دارو در سال 98 رشد چشمگیری نخواهد داشت، از اختصاص 3500 میلیارد تومان برای داروهای وارداتی و تجهیزات پزشکی در سال آینده خبر داد.

بشیر خالقی، نماینده مردم خلخال، با بیان اینکه وزارت بهداشت تدابیر لازم برای رفع مشکلات حوزه دارو را انجام داده است و مشکلی از نظر کمبود دارو وجود ندارد، گفت: وضع دارو نگران کننده نیست و وزارت بهداشت تدابیر لازم برای تأمین دارو به ویژه در بخش‌هایی که نیازمندی بیشتری وجود دارد، انجام داده است و همچنین با مساعدت مجلس مبلغ 3500 میلیارد تومان برای داروهای وارداتی و تجهیزات پزشکی اعتبار تخصیص یافته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره افزایش قیمت دارو در سال آینده نیز گفت: در سال آینده نیز ارز 4200 تومانی برای واردات داروهای مورد نیاز تخصیص می‌یابد و اولویت وزارت بهداشت با تأمین داروی بیماران خاص است و در زمینه تأمین دارو نگرانی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: وزارت بهداشت با توجه به اوضاع کشور ذخایر دارویی کشور را تأمین می‌کند و در جلساتی که بارها در زمینه دارو و مشکلات آن وجود داشته است، برای تأمین دارو رفع نگرانی صورت گرفته است و مشکلی در این بخش وجود ندارد.

خالقی درباره افزایش قیمت دارو در سال 98 گفت: اگر برای سال آینده با افزایش قیمت دارو مواجه شویم، این افزایش قیمت اندک خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha