چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 266700

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: شفاف سازی و قیمت گذاری تجهیزات پزشکی، قاچاق و واردات این تجهیزات از مبادی غیررسمی را محدود کرده است. واردات از طریق قاچاق مانند کولبری، توجیه اقتصادی ندارد.

واردات تجهیزات پزشکی از مبادی غیررسمی محدود شد

سلامت نیوز:  مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: شفاف سازی و قیمت گذاری تجهیزات پزشکی، قاچاق و واردات این تجهیزات از مبادی غیررسمی را محدود کرده است. واردات از طریق قاچاق مانند کولبری، توجیه اقتصادی ندارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،حسین صفوی روز چهارشنبه افزود: قاچاق موضوعی است که همواره وجود داشته اما نظارت های گسترده وزارت بهداشت، شفاف سازی استفاده از تجهیزات برای مراکز درمانی و نرخ گذاری بسیاری از اقلام پزشکی که روی سایت سازمان غذا و دارو نیز در دسترس است، موضوع قاچاق در حوزه تجهیزات پزشکی را منتفی کرده است.
وی اضافه کرد: اگر مراکز درمانی می خواهند تجهیزات پزشکی قاچاق را بخرند، باید قیمت هنگفتی بابت آن بپردازند در نتیجه برای آنها منطقی تر است که از تجهیزات رسمی و معتبر استفاده کنند.


صفوی درباره کمبودهای حوزه تجهیزات پزشکی نیز گفت: در تجهیزات مصرفی و مربوط به اتاق عمل کمبودی نداریم؛ البته گاهی کمبودهایی در این حوزه مطرح می شود که مربوط به کمبود برخی برندها است.
مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: حوزه تجهیزات پزشکی، یک حوزه رقابتی است و شرکت های متعددی در حوزه واردات و تامین تجهیزات فعالیت می کنند؛ بنابراین گاهی ممکن است کمبود برند خاصی ایجاد شود که در این صورت برند جایگزین وجود دارد.
صفوی افزود: همچنین گاهی ممکن است برای تامین اقلام پزشکی، مشکلاتی در انتقال پول ایجاد شود چون جابجایی پول به شدت سخت شده است و به رغم اینکه گفته می شود تحریم ها شامل دارو و تجهیزات پزشکی نمی شود، اما در عمل اینگونه نیست.
مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ادامه داد: برندهایی که دچار کمبود می شوند به این دلیل است که نمی توانند پول را جابجا کنند و واردات آن کالا با تاخیر مواجه می شود.


صفوی درباره کمبود نخ بخیه در ماه های گذشته گفت: اکنون در تامین نخ بخیه مشکل نداریم و کمبودها برطرف شده است.
وی خاطرنشان کرد: بازار تجهیزات پزشکی شامل تجهیزات دندانپزشکی، آزمایشگاهی، سرمایه ای و مصرفی است و حجم بازار تجهیزات پزشکی نیز 2.5 میلیارد دلار است که 35 درصد این ارزش مربوط به تولیدات داخلی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha