«آیا از وزن تان ناراضی هستید؟ چاره کار دست ماست...»، «مدت خیلی کمی مونده تا سال تحویل، نمی‌خوای با تغییر وزنت همه رو سورپرایز کنی؟»، «خسته نشدی از این قیافه‌ات، الان زمان تغییرشه...» و ... . این‌ها گوشه‌ای از پیام‌های تبلیغاتی است که در این روزها به وفور در شبکه‌های اجتماعی دیده می شود.

سلامت نیوز:«آیا از وزن تان ناراضی هستید؟ چاره کار دست ماست...»، «مدت خیلی کمی مونده تا سال تحویل، نمی‌خوای با تغییر وزنت همه رو سورپرایز کنی؟»، «خسته نشدی از این قیافه‌ات، الان زمان تغییرشه...» و ... . این‌ها گوشه‌ای از پیام‌های تبلیغاتی است که در این روزها به وفور در شبکه‌های اجتماعی دیده می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، در دنیایی هستیم که چه بخواهیم چه نخواهیم هر روز با هزاران عکس پر زرق و برق در شبکه‌های اجتماعی روبهرو هستیم که دروغ یا راست، به ما نشان میدهند که آدمهای اطرافمان زندگی شاد و موفقی را تجربه میکنند و انگار که ما از این قافله عقب ماندهایم.

مشکل اما از آنجایی شروع میشود که همه چیز زندگیمان را با بقیه مقایسه می‌کنیم، از بشقاب غذا گرفته تا هیکلی که در آینه می‌بینیم! اگر به آدمهای جامعه دقت کنید، می‌بینید آدم‌های خوشبخت آن هایی نیستند که یک قالب خاص، یک هیکل خاص یا یک مدل موی خاص دارند، بلکه کسانی هستند که خودِ واقعی‌شان را دوست دارند و تغییرات اطرافیان در روحیه‌شان تاثیری نمیگذارد.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که با هر بار رفتن روی وزنه ترازو از خودتان و اندامتان متنفر میشوید، این یعنی رابطهای که با خودتان برقرار کردهاید خدشهدار شده است. همه ما توسط عکسهای خوش هیکل مانکنها و حتی آدمهای معمولی خیابانها بمباران میشویم اما در این گیر و دار چطور میتوانیم خودمان و بدن‌مان را بیشتر دوست داشته باشیم؟
 

1- به یاد داشته باش که این تنها بدن توست
ما فقط یک بدن داریم. اگر همه عمر را با نفرت از بدنی که دارید سپری کنید، در واقع خود را در یک مکان منفی زندانی کردهاید. چرا درباره جایی که تمام مدت در آن هستیم (بدنمان) احساس بد و ناخوشایندی داشته باشیم؟ با درک این مسئله که این تنها بدن ماست باید سعی کنیم با انتخابهای سالم و ملاطفت از آن محافظت کنیم. 


2- تفاوت‌های خود را جشن بگیریم
نمیتوانیم بدن و راهی را که در پیش داریم با دیگران مقایسه کنیم. چون همه ما با یکدیگر فرق داریم، شکرگزار آن چه هستید باشید. ترس را کنار بگذارید و طوری زندگی کنید که خودتان دوست دارید. وقتی به خود به جای نفرت علاقه نشان دهید نتایج خوب هم خود را نشان می‌دهند. توجه داشته باشید که نفرت و خجالت از شکل بدن، نتایج مثبت به دنبال نخواهد داشت.

اگر بزرگ ترین منتقد از بدن خود هستید، با آن خوب رفتار نخواهید کرد و تصمیماتی که برایش خوب باشد، نمیگیرید. نوع تفکر ما نه تنها روی تصمیمی که میگیریم تاثیر میگذارد که روی خلقوخو و دیدگاهمان هم تاثیرگذار خواهد بود.مثبت بودن تمرین میخواهد، به ویژه اگر به بدرفتاری با خود عادت کرده باشید اما میتوانید انجامش دهید. منتقد درونی خود را ساکت کنید و روی افزایش عادات مثبت کار کنید.


3- خود را دوست بدارید و تغییر بکنید
درست است، بسیاری از افرادی که وزن خود را کم میکنند متوجه میشوند عزت نفس و اعتماد به نفسشان بالا رفته است اما دوست داشتن بدن خود نباید بسته به چند عدد روی ترازو باشد. باید خود را در تمام طول این فرایند دوست داشته باشید. در واقع هرچقدر احساس بهتری درباره خود داشته باشید، سلامت خود را بیشتر در اولویت قرار میدهید. وقتی خود را دوست بدارید، می خواهید سالم و فعال باشید و در کنار خانواده و دوستان بمانید.

4- به قضاوت  شدن ها توجه نکنید
کاملا متناسب شدن میتواند هدف همه اشخاص نباشد و این طبیعی است. برای این که نشان دهید به سلامتیتان اهمیت میدهید حتما مجبور نیستید دایم به باشگاه بروید یا مثل قهرمانان پرورش اندام شوید. کوچک‌ترین تصمیمات برای سلامتی مهماند. شما تنها روی یک بدن کنترل دارید و آن بدن خودتان است. پس به هیچ کس دیگر اجازه ندهید درباره آن قضاوت کند. 


5- مراقبت از خود را تمرین کنید
وقتی احساس مثبتی به بدن خود دارید، متوجه میشوید چه زمانی به ماساژ یا مراقبت احتیاج دارید، متوجه میشوید بعد از ورزش به چه مقدار استراحت نیاز دارید. وقتی بدن میگوید خواب یا آب نیاز دارد، میفهمید. دیگر بهتر از قبل میدانید با چه غذاهایی آن را سیر کنید و پرخوری نمیکنید.


6- حسرت هیکل قبلتان را نخورید
بعضیها هستند که همیشه در حسرت اندامی که یک روز شبیه عروسک‌های باربی بوده گیر می‌کنند و همیشه و همه جا افسوس گذشته را می‌خورند. همان‌طور که زندگی در جریان است، بدن ما هم بهطور مداوم تغییر میکند. اتفاقات زیادی در زندگی میتواند باعث ایجاد تغییرات در بدن شود.

بچه دار شدن، ورزش کردن، بالا رفتن سن، شرایط روحی و... همه و همه می‌توانند باعث چاق یا لاغر شدن ما شوند. اما واقعیت این است که هر روز، شانس دوباره ای است برای این که بدن جدیدمان را دوست داشته باشیم.

جدای از مسائل بزرگ تری که در زندگی وجود دارد، هنوز کلی فعالیت جذاب و باورنکردنی است که نباید بگذارید افسردگی به خاطر هیکل جلوی کشف و ماجراجویی کردنشان را بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha