پنجشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 267476

عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری گفت: فشار کار بر روی پرستاران بسیار زیاد است بنابراین عضویت پرستاران در سازمان نظام پرستاری ضروری است و باید دوباره در کمیسیون بهداشت مجلس مطرح شود.

عضویت پرستاران در سازمان نظام پرستاری اجباری شود

سلامت نیوز:عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری گفت: فشار کار بر روی پرستاران بسیار زیاد است بنابراین عضویت پرستاران در سازمان نظام پرستاری ضروری است و باید دوباره در کمیسیون بهداشت مجلس مطرح شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت حیدر علی عابدی با اشاره به انتقاد رئیس سازمان نظام پرستاری مبنی بر مشکلات شغلی پرستاران گفت: پرستاری فی‌نفسه شغل بسیار سختی است و به همین دلیل است که جزء مشاغل سخت و زیان‌آور تصویب شده است. آن دسته از پرستارانی که در آمبولانس به دنبال کمک‌رسانی هستند، سختی‌های بسیاری دارند. اخیرا نیز شاهد شهادت تعدادی از پرستاران در حادثه آمبولانس هوایی بودیم و یا قربانی بسیاری از آمبولانس‌ها که در جاده‌ها تصادف می‌کنند، پرستاران هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پرستاران به دلیل برخورد با بیمارانی که در ICU ، CCU و یا اتاق عمل هستند، گاها دچار صدمات و بیماری‌هایی مثل کمر درد و دیسک کمر می‌شوند که این عارضه‌ها در بین پرستاران شایع است.

روسای بیمارستان‌ها و بخش‌ها باید به سمت تکنولوژی‌های مدرن پیش بروند

وی با بیان اینکه روسای بیمارستان‌ها و بخش‌ها باید به سمت تکنولوژی‌های مدرن پیش بروند، تصریح کرد: باید برای کمک به پرستاران از نیروهای کمکی استفاده کنند. در بحث تکنولوژی در هر بخشی باید چند دستگاه پیشین لیفت یا بیمار بالابر برای جا به جا کردن بیماران وجود داشته باشد و بیماران در تخت‌ها باید از دستگاه‌های مکانیکی به جای نیروی انسانی استفاده شود چراکه نیروهای انسانی مستعمل می‌شوند.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی نظام پرستاری افزود: فشار کار بر روی پرستاران بسیار زیاد است و استاندارد تعداد پرستار با تعداد تخت همخوانی ندارد. امیدوار هستیم تا در سال 98  همه این موارد مورد توجه وزیر جدید قرار بگیرد. جذب و استانداردسازی تعداد پرستار به بیمار، استخدام کمک پرستار جهت کمک به پرستاران و استفاده از تکنولوژی به ویژه بیمار بالابر و سایر وسایل کمکی باید مورد توجه قرار گیرد تا پرستاران بتوانند کمی از سختی‌های کار خود را کم کنند.

عضویت پرستاران در سازمان نظام پرستاری باید اجباری شود

عابدی در پاسخ به این سوال که آیا عضویت پرستاران در سازمان نظام پرستاری باید اجباری شود، اظهار کرد : یکی از اعضای هیات‌هایی که پیشنهاد تصویب نظام پرستاری می‌داد بنده بودم و همان روز در کمیسیون بهداشت و درمان آن زمان پیشنهاد دادم که این امر اجباری باشد اما به دلایل مختلف، مورد پذیرش کمیسیون قرار نگرفت.

نشانه یک حرفه، داشتن سازمان‌های رسمی است

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطر نشان کرد: به نظر بنده نشانه یک حرفه، داشتن سازمان‌های رسمی است و موافق هستم که این طرح دوباره در مجلس مطرح شود و عضویت در نظام پرستاری و حتی دادن جواز صلاحیت حرفه‌ای از وظایف نظام پرستاری قرار گیرد. خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدرضا ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    0 0
    همسر بنده پرستاره.هروقت از سرکار میرسه خونه میزنه توسرش.پس چه کسی مسئول حل این مشکلاته.واقعا داره به پرستارا فشار میاد.بابا یکی یه کاری رکنه.