چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 267672

یک متخصص اطفال گفت: اگر بیش از هشت ساعت بعد از ختنه کودک ادرار نکرد، باید از نظر احتباس ادرار بررسی شود.

ختنه با نخ و سوزن بهتر است یا حلقه؟

سلامت نیوز:یک متخصص اطفال گفت: اگر بیش از هشت ساعت بعد از ختنه کودک ادرار نکرد، باید از نظر احتباس ادرار بررسی شود.

علی محتشمی متخصص اطفال در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در مورد اینکه بهترین زمان برای ختنه چه هنگامی است اتفاق نظر وجود ندارد، اما اغلب یک تا سه ماهگی را بهترین زمان برای ختنه می‌دانند؛ در این بین برخی پزشکان مانند اورولوژیست‌ها، در کودکانی که دچار عفونت‌های ادراری هستند انجام ختنه را پس از یک سالگی توصیه می‌کنند و معتقدند که ختنه بهتر است زودتر انجام شود.

وی بیان کرد: بهتر است سن ختنه هنگامی باشد که در آینده خاطره‌ای ناگوار از آنچه گذشته است در ذهن کودک نماند؛ پس از یک سالگی کودک آگاهی نسبت به کار انجام شده دارد، به‌خصوص ۲ تا پنج سالگی به دلیل خاطره بد و غیر قابل قبول برای کودک، انجام ختنه توصیه نمی‌شود.

این متخصص اطفال با اشاره به ۲ نوع ختنه حلقه یا معمولی، گفت: ختنه با حلقه محدودیت سنی دارد؛ سازمان بهداشت جهانی ختنه با حلقه را تا سه ماهگی  و وزارت بهداشت ایران تا ۶ ماهگی مجاز دانسته است، لذا ابزار و ادوات موجود در بازار برای سن بالاتر قابل قبول از نظر علمی نیست.

ختنه با نخ و سوزن و بخیه در همه سن مجاز است

محتشمی با بیان اینکه ختنه با نخ و سوزن و بخیه در تمام سنین مجاز است، ادامه داد: از ختنه و ادرار کودک باید بیش از هشت ساعت فاصله نیفتد و اگر بیش از هشت ساعت بعد از ختنه کودک ادرار نکرد، باید از نظر احتباس ادرار بررسی شود و همچنین توصیه می‌شود از اولین ادرار بعد عمل پانسمان قبلی با گاز استریل و کمی پماد تتراسیکلین روی آلت تعویض شود.

وی افزود: اگر ختنه با حلقه پلاستی بل انجام شده باشد باید بعد از پنج تا هشت روز بیوفتد و اگر بیشتر از هشت روز نیوفتاد و یا تورم بیش از هشت  روز کمتر نشد باید توسط متخصص اطفال حتما معاینه شود.

این متخصص اطفال بیان کرد: اگر آلت کودک بعد از ختنه تورفتگی داشته باشد جای نگرانی نیست، زیرا آلت کودکان، چون بسیار کوچک است و در کودکانی که اضافه وزن داشته باشند و یا دارای چربی زیر شکم هستند، این حالت تورفتگی بیشتر مشاهده می‌شود، معمولا نیاز به اقدامی برای رفع این مشکل نیست، فقط حتما بعد از هر بار ادرار کودک برای شستشو و همچنین هنگام حمام بردن، دو طرف الت را فشار دهید تا بیرون آمده و تمیز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha