رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در بعضی از مناطق سیل‌زده استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان نگران گسترش بیماری «سالک» هستیم.

تاکنون گزارشی از بیماری های واگیردار در مناطق سیلزده نداشتیم

سلامت نیوز:رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در بعضی از مناطق سیل‌زده استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان نگران گسترش بیماری «سالک» هستیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ، محمدمهدی گویا درباره انجام اقدامات و تمهیدات بهداشتی در مناطق سیل‌زده کشور اظهار کرد: ظرف 20 روز گذشته تاکنون، طغیانی از بیماری‌های واگیر در هیچ نقطه‌ای از مناطق سیل زده رخ نداده است و این موضوع حاصل تلاش صدها نفر از همکاران بهداشتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

پیامدهای سیل در رابطه با بیماری‌های واگیر در استان‌های مختلف، با یکدیگر متفاوت است و وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی مربوطه، برای هرکدام از این مناطق، برنامه‌ای جداگانه طراحی و اجرا کرده است.


گویا با اشاره به برخی از اقدامات حوزه بهداشت در مناطق سیل زده، بیان کرد: واکسیناسیون کودکان زیر 5 سال برای بیماری فلج اطفال در تمام اردوگاه‌های اسکان موقت مردم سیل زده انجام شده که در بعضی از استان‌ها این اقدام به پایان رسیده و در برخی استان‌ها نیز مراحل پایانی خود را طی می‌کند و از این جهت نگرانی‌ها برطرف شده است.


رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درخصوص کنترل بیماری‌های منتقله از آب و غذا در مناطق سیل زده عنوان کرد: کنترل بیماری‌های منتقله از آب و غذا، گسترده‌ترین و دشوارترین بخش عملیات کنترل بیماری‌های واگیر در مناطق سیل زده را شامل شده و بیشترین انرژی و توان خود را برای کنترل این بیماری‌ها اختصاص داده‌ایم.

در این راستا نیازمند همکاری بین بخشی گسترده به خصوص با سازمان‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی هستیم. علیرغم دشواری کار در بعضی مناطق، تاکنون موردی از همه‌گیری با این بیماری‌ها رخ نداده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha