سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 268088

زنجبیل در طب سنتی کاربردهای فراوانی دارد از جمله تسکین دردهای قاعدگی اما در مورد تاثیر آن بر روی نیروی جنسی مطالب زیادی بیان نشده است.

زنجبیل تقویت کننده نیروی جنسی یا دشمن آن؟

سلامت نیوز-*دکتر غلامرضا کردافشاری: زنجبیل در طب سنتی کاربردهای فراوانی دارد از جمله تسکین دردهای قاعدگی اما در مورد تاثیر آن بر روی نیروی جنسی مطالب زیادی بیان نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه سلامت، شنیده‌ام که مصرف زنجبیل برای تقویت نیروی جنسی مفید است ولی بعضی‌های دیگر می‌گویند زنجبیل، دشمن میل جنسی است! بالاخره کدام‌یک از این دو ادعا حقیقت دارد؟

در پاسخ به این پرسش باید بگویم که متخصصان طب سنتی اعتقاد دارند زنجبیل، هم می‌تواند تقویت‌‌کننده نیروی جنسی باشد و هم تضعیف‌کننده آن. به‌عبارت ساده‌تر، مصرف زنجبیل همراه با زرده تخم‌مرغ عسلی باعث تقویت و افزایش قوای جنسی می‌شود و مایع منی را هم زیاد و غلیظ می‌کند. این در حالی است که زیاده‌روی در مصرف آن در افرادی با مزاج گرم می‌تواند باعث تضعیف نیروی جنسی شود. به‌طور کلی و از نظر طب سنتی، زنجبیل مقوی حافظه، تحلیل‌برنده باد معده و روده، آرام‌کننده درد کبد سرد،‌ بازکننده انسداد کبد و طحال، تقویت‌کننده قلب، معده و مثانه است.

شما می‌توانید زنجبیل را ‌همراه شکر یا نبات و کندر یا با عسل به‌صورت مربا دربیاورید و از آن به‌عنوان غذایی برای رفع رطوبت معده استفاده کنید. مصرف زنجبیل برای کاهش دردها و بیماری‌های مفصلی، کمردرد و قطع عادت ماهیانه هم مفید است. ضمن اینکه می‌توانید ضماد برگ یا ریشه آن را به‌صورت موضعی برای بهبود بیماری‌های مفصلی، بریدگی‌ها و تورم‌های ایجاد‌شده مصرف کنید. مصرف زنجبیل می‌تواند از ایجاد زخم معده ناشی از مصرف داروها و هلیکوباکترپیلوری هم پیشگیری کند. زنجبیل می‌تواند برای درمان تهوع مادران باردار هم مفید باشد. مصرف این گیاه یا پودر آن در غذا می‌تواند در رفع دردهای قاعدگی هم موثر باشد.

* متخصص طب سنتی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha